Slujbe care te promovează

Dacă te afli în căutarea primului loc de muncă este recomandat să alegi unul în care ai posibilitatea să înveţi cât mai multe lucruri.

Un job este exact ca o salată. O cumperi pentru că ai văzut-o în meniu şi te-a atras felul în care arăta, dar când ţi-o aduce ospătarul la masă vezi că este ofilită. Iar când guşti, îţi dai seama că nu este deloc grozavă. Exact acelaşi lucru se poate întâmpla şi cu un loc de muncă. După ce l-ai ocupat, poţi să constaţi că nu ţi se potriveşte“, a spus Ionuţ Cucu, HR Consultant al companiei de recrutare Manpower, în prezentarea pe care a susţinut-o în cadrul evenimentului „Expediţie în HR“.

Acţiunea a fost organizată săptă mâna trecută, de Business Organization for Students, la Academia de Studii Economice.

Specialiştii în recrutare le-au explicat studenţilor ce joburi îşi pot alege astfel încât acestea să îi ajute, pe viitor, în construirea unei cariere.

Customer care specialist. Este vorba despre specialistul în relaţiile cu clienţii. Dacă ocupi un astfel de post la începutul vieţii profesionale, poţi să alegi apoi, cu uşurinţă, un job în marketing, vânzări, resurse umane sau coordonare.

„Postul de «customer care specialist » îţi oferă posibilitatea de a învăţa să comunici foarte bine, ceea ce este esenţial, de exemplu, în vânzări sau pentru un team-leader“, motivează Luiza Petrică, branch coordinator al Manpower.

Junior Accountant. Practic, dacă ai jobul ăsta, înseamnă că eşti contabil începător, ceea ce te poate propulsa către un post în domeniul bancar-financiar. „Un junior accountant beneficiază de traininguri şi îşi dezvoltă, în timp, competen- ţele de analiză şi sinteză, ceea ce îl califică pentru domeniul financiar- bancar“, mai spune Ionuţ Cucu. Sales assistant. Ca să fii asistent de vânzări trebuie să vorbeşti bine engleza şi să ştii să lucrezi la calculator.

„Pornind de la acest job poţi ajunge într-un timp relativ scurt (un an - n.r.) să lucrezi în marketing, vânzări sau resurse umane“, spune Alina Simion Niţu, consultant al Manpower.

Operator call-center. Dacă ai făcut faţă unui post de operator call-center, înseamnă că ştii să înţelegi nevoile clienţilor şi că poţi să relaţionezi foarte uşor.

„De aceea, un astfel de post îţi poate deschide cariera către domenii ca PR, comunicare şi vânzări“, consideră Alexandra Dincă, PR manager al neogen, care administrează www.bestjobs.ro.