Site-urile de socializare sunt la fel de toxice ca țigările! O trambulină pentru persoanele al căror statut social în lumea reală este modest

Site-urile de socializare sunt la fel de toxice ca țigările! O trambulină pentru persoanele al căror statut social în lumea reală este modest

Site-urile de socializare sunt la fel de toxice ca țigările? O trambulină pentru persoanele al căror statut social în lumea reală este modest.

Probabil, dar au și o parte bună...

„Dacă ne-am propune să construim o platformă care să creeze dependență și, în același timp, să optimizeze cele mai toxice și distructive porniri ale naturii umane, în cele din urmă, vom ajunge la concluzia că social media este cea mai potrivită alegere”. Aceasta este părerea pe care Charles Hugh Smith e exprimă pe site-ul OfTwoMinds. Bloggerul are destule argumente în sprijinul afirmației sale.

Ca și industria tutunului de pe vremuri (când nu era supusă reglementărilor dure din zilele noastre), companiile care obțin venituri imense din social media își permit să cumpere influență politică, astfel încât să-și protejeze produsele, oricât de toxice ar fi acestea, de orice control sau reglementare. Dar nu e singura asemănare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ca și în cazul dependenței de fumat, adicția de social media poate provoca tragedii, e drept, de altă natură. Țigările duc la boli grave, social media are partea ei de vină în creșterea numărului de sinucideri în rândul adolescenților. Și nu e singura problemă. Dependenții de boala secolului își verifică telefoanele și de 150 de ori pe zi, întrerupând orice altă activitate. Nu numai munca sau școala, ci chiar și momentele de intimitate cu partenerul.

Dacă fumatul îi atrage pe tineri prin faptul că le e interzis și li se pare că îi maturizează, social media le oferă posibilitatea de a se face remarcați și de a obține relativ ușor un statut social de invidiat, exprimat prin numărul de „like-uri” și feedback-ul pozitiv primit de la alți utilizatori.

De fapt, scrie Charles Hugh Smith, social media reprezintă! o trambulină pentru persoanele al căror statut social în lumea reală este modest. E mult mai ușor să obții expunere pe rețelele virtuale decât să-ți construiești o afacere sau o carieră sau să excelezi în sport sau în artă. În lumea reală e nevoie de bani mulți pentru a-ți cumpăra un bolid care să impresioneze amicii și fetele, pe când pe Facebook e de ajuns să postezi niște selfie-uri într-o mașină de lux și problema e rezolvată.