Cine vrea să găsească ceva pe websiteul Primăriei Municipiului București trebuie să se înarmeze cu răbdare. Și nu numai.

De exemplu, cei care vor să intre, din site-ul PMB, pe categoria „Organisme prestatoare de servicii publice și de interes local al Municipiul București”, va avea o mare surpriză.

Când vor intra pe legătura către RATB (Regia Autonomă de Transport București, între timp transformată, cu scandal, în Societatea de Transport București – STB) vor ajunge, de fapt, direct pe un blog.

De aici încolo experiența este și mai interesantă: în loc să găsească o legătură de redirecționare către un nou site, pentru noua companie, utilizatorii ajung la postări precum „Fiecare celulă a ta”, „Potopul sau cum sună pașii de îngeri în cer”, „Monolog în doi- poem despre umezeală”.

Mai mult, pentru ca umorul (involuntar) să fie complet, aceste „compuneri” sunt prezentate ca „breaking news”.

Reamintim că RATB s-a schimbat, în septembrie 2018, în STB, prin schimbarea formei juridice din regie autonomă în societate pe acţiuni. Gabriela Firea considera, la acea vreme, că s-a realizat astfel un pas esenţial pentru modernizarea transportului public, modificarea fiind obligatorie pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile de către autoritatea publică locală.

„Astăzi este o zi deosebit de importantă pentru Capitala României, pentru că s-a realizat un pas esenţial pentru modernizarea transportului public, astfel încât Bucureştiul să deţină un sistem de transport integrat, sigur şi eficient. Aşa cum s-a stabilit prin Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a devenit Societatea de Transport Bucureşti SA. Totodată, existenţa unui contract de servicii publice este obligatorie pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile de către autoritatea publică locală. Subliniez că această măsură administrativă, corelată cu alte măsuri investiţionale, reprezintă o etapă esenţială pentru modernizarea transportului public de călători în regiunea Bucureşti-Ilfov, astfel încât, după mai mult un secol de la înfiinţare, una din cele mai importante companii de transport din România să ajungă la un nivel similar celor din marile oraşe europene”, a declarat Firea, în septembrie 2018.

Primarul General al Capitalei a mai spus că prin această reformă, nu vor fi făcute disponibilizări de personal, toţi salariaţii urmând să fie preluaţi în structura noii societăţi comerciale. Gabriela Firea reaminteşte faptul că, începând cu luna viitoare, vor sosi în Bucureşti primele autobuze noi, ultramoderne, Euro VI, din cele 400 recent achiziţionate de Primăria Capitalei.

Potrivit PMB, reorganizarea RATB în Societate comercială este necesară pentru punerea în aplicare a legislaţiei naţionale (Ordonanţa de urgenţă 30/ 1997 privind reorganizarea regiilor autonome) şi se realizează conform cerinţelor legislaţiei europene şi naţionale privind încheierea de contracte de servicii publice de delegare/de gestiune.

 

 

Te-ar putea interesa și: