Primăria şi-a reparat ieri greşeala făcută în 2008. Consilierii Capitalei, aceiaşi care anul trecut, pe vremea asta, au votat strategia care interzicea parcarea maşinilor de serviciu în faţa blocului, şi-au corectat ieri greşeala, modificând hotărârea.
„Evenimentul zilei” a atras atenţia, încă de la jumătatea lunii ianuarie, asupra inechităţii mecanismului de atribuire a parcărilor faţă de posesorii de maşini în leasing. Aceştia mai au timp, până la 31 martie, să dea fuga la ADP-ul de sector pentru a-şi reînnoi contractele de închiriere a locurilor de parcare de reşedinţă.
Consilierii Capitalei, aceiaşi care anul trecut, pe vremea asta, au votat strategia care interzicea parcarea maşinilor de serviciu în faţa blocului, şi-au corectat ieri greşeala, modificând hotărârea. „Evenimentul zilei” a atras atenţia, încă de la jumătatea lunii ianuarie, asupra inechităţii mecanismului de atribuire a parcărilor faţă de posesorii de maşini în leasing. Aceştia mai au timp, până la 31 martie, să dea fuga la ADP-ul de sector pentru a-şi reînnoi contractele de închiriere a locurilor de parcare de reşedinţă. Greşeala, aflată din presă Conform hotărârii de consiliu votată în martie 2008, începând de anul acesta, nu mai aveau dreptul să închirieze un loc de parcare de reşedinţă şoferii care veneau acasă cu maşinile firmei, cu autoturismele în leasing sau care nu aveau înscrisă în certificatul de înmatriculare adresa pe care era situată parcarea.
Posesorii acestor maşini nu au avut dreptul să-şi reînnoiască contractele de închiriere a locurilor de parcare, operaţiune care a început la 1 ianuarie. Directorii ADP-urilor de sector au povestit pentru „Evenimentul zilei” cum oamenii se revoltau, pe bună dreptate, dar legea trebuia aplicată. Unele sectoare intenţionau să schimbe hotărârea Consiliului General prin decizii proprii care să excepteze maşinile luate în leasing. Consilierii, care au aflat de propria greşeală din „Evenimentul zilei”, au admis mai apoi că au votat fără să calculeze consecinţele. Nu mai e nevoie de acordul asociaţiei Ieri, proiectul de hotărâre privind modificarea articolului 9, Anexa 3 din Strategia de parcare în Municipiul Bucureşti (cel cu nedreptatea), a fost votat în majoritate de consilieri. Consilierul Sorin Purcărea a venit şi cu amendamentul ca planul de acţiune pentru punerea în practică a strategiei să fie gata până la 30 iunie, când va intra în aprobarea Consiliului.
Potrivit hotărârii, se pot atribui locuri de parcare numai pentru autovehiculele cu masa totală autorizată mai mică de 3,5 tone. Nu se poate aloca mai mult de un loc de parcare pentru fiecare apartament, iar atribuirea se face acum fără acordul asociaţiei de locatari sau de proprietari a imobilului lângă care se află parcarea.
Strategia mai prevede ca întreaga zonă centrală a Bucureştiului să aibă locuri de parcare tarifate şi trebuie stabilite bariere (borne, borduri) pentru a preveni orice parcare ilegală.
- Din calculele primăriei, reiese că în anul 2010 vor fi necesare 30.000 de locuri de parcare subterane, iar în următorii 10 ani, cererea va creşte la 90.000 de locuri.
- În Capitală, 1,3 milioane de maşini se înghesuie pe aceleaşi străzi pe care, în ’89, circulau 250.000 de autoturisme.
Citiţi şi: