La scurt timp după ce ministrul afacerilor interne, Marcel Vela, a anunțat promulgarea celei de a patra ordonanțe militare, secretarul de stat în MAI Raed Araft a anunțat ordinul cu privire la coordonarea serviciilor de ambulanţă de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă.

Cu alte cuvinte, toate serviciile de ambulanță se subordonează Inspectoratelor pentru Situații de Urgență (ISU) din țară care, la rândul lor, sunt subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) aflat în subordinea Departamentului pentru Situații de Urgență (DSU), condus de secretarul de stat Raed Arafat.

„Este de fapt punerea în aplicare a prevederilor Decretului prezidenţial de instituire a stării de urgenţă privind coordonarea operaţională a serviciilor de ambulanţă de către inspectoratele pentru situaţii de urgenţă pe perioada stării de urgenţă (ISU n.a.). Aici, în ordin, a fost clarificat modul în care inspectoratele vor fi coordonatoare a activităţii operaţionale a serviciilor de ambulanţă, faptul că inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă poate emite ordine obligatorii şi pentru serviciile de ambulanţă”, a declarat Raed Arafat.

Oficialul MAI a mai precizat că forțele necesare unei misiuni vor fi stabilite de șeful ISU, care decide utilizarea resurselor Serviciilor de ambulanță județene sau din București, în cazul când autospecialele SMURD sunt indisponibile timp de șase ore.

Tot șeful ISU poate decide reorganizarea activității serviciilor de ambulanță

„Dintre cele mai importante aspecte, câteva ce intră în competența inspectorului șef al ISU județean sau municipiului București pentru a le institui dacă e nevoie: efectuarea manevrei de forțe în zona de responsabilitate, în funcție de nevoile operative a ambulanțelor SMURD sau cele ale SAJ; înlocuirea temporară a resurselor SMURD din subunitățile de pompieri, când acestea sunt indisponibile tehnic sau operativ mai mult de 6 ore, cu autospeciale din cadrul SAJ, după consultarea managerului SAJ și a medicului șef SMURD; sau completarea echipajelor SAJ, în caz de necesitate, cu paramedici din cadrul ISU. Inspectorul șef al ISU poate decide modificarea modului de desfășurare a activității SAJ și a turelor și reducerea turelor în 2 ture și stabilirea personalului pe fiecare din cele 2 ture, dacă acest lucru devine necesar”, a precizat Raed Arafat.

Practic, decizia a fost luată la Cotroceni…

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE