Senzaţii tari

Renault Clio RS este un hot-hatch cum scrie la carte.

Pentru cine a uitat, Renault înseamnă puţin mai mult decât Symbol şi Megane Sedan. Cu doar câteva sezoane în urmă, constructorul francez domina Formula 1. În prezent, rezultatele din motorsport sunt mai slăbuţe, dar, ce e cu adevărat important pentru pasionaţii de viteză, performanţa a (re)devenit disponibilă în oferta comercială Renault.

Am testat recent un Clio RS şi iţi putem garanta că băieţii de la RenaultSport au făcut o treabă nemaipomenită. Cu aproape 200 de cai-putere extraşi dintr-un motor pe benzină de 2.0 litri aspirat (adică fără turbo sau compresor), un şasiu impecabil şi o serie de găselniţe aerodinamice inspirate din F1, micul Clio se prezintă ca un terier neastâmpă rat, dar niciodată pe picior greşit.

Motorul urcă frenetic în ture, iar lucrul cu maneta cutiei de viteze manuale este o încântare. Toată această distracţie poate deveni însă obositoare, întrucât cele şase trepte sunt incredibil de scurte, iar la viteze mari, zgomotul propulsorului rămâne un companion atotprezent.

Chiar dacă bosajele aripilor sunt mai evazate ca la un Clio obişnuit (din cauza ecartamentului mărit), iar jumătăţile dinspre portiere ale celor din faţă sunt perforate, pentru a permite trecerea aerului, cel mai interesant aspect al designului exterior trebuie că e difuzorul de aer spate, care găzduieşte şi evacuarea dublă şi care asigură o stabilitate superioară la viteze mari.

La interior, cu excepţia scaunelor sport excelent profilate, dar încă prea înalte parcă, şi a pedalierului de aluminiu, aproape nimic nu îţi spune că te găseşti la volanul unui hothatch adevărat. Mai ales că, în buna tradiţie Renault, siguranţa nu a fost uitată. Maşina are ESP (decuplabil), opt airbaguri (!) şi nişte frâne incredibile.

Un motiv în plus pentru care ai putea să te gândeşti serios să-ţi cumperi acest Renault ar fi acela că nu prea există riscul să te intersectezi cu ceva similar pe stradă, de vreme ce, în primul trimestru al anului, s-au comercializat numai şapte bucăţi!

E drept, preţul de 19.540 de euro poate părea destul de pipărat pentru un Clio (versiunea de bază a modelului costă 10.451 de euro), dar, la fel de adevărat este că nicio ma- şină sub 20.000 de euro nu oferă senzaţiile tari asigurate de mica bombă franceză.