Editura Evenimentul si Capital

Sediul electronic al firmelor: Gata cu recomandatele de la Fisc!

Toate firmele care au acces la un calculator vor fi obligate să dețină un sediu electronic
Autor: | | 2 Comentarii | 2059 Vizualizari

O lege adoptată recent de Senat prevede că toate persoanele fizice sau juridice autorizate vor avea o adresă de e-mail pe care să primească documentele trimise de autorități

Astfel, notificările pe care, de exemplu, Agenția Națională de Administrare Fiscală le va trimite contribuabililor,dar și alte acte de ordin administrativ, nu ar trebui să mai urmeze calea clasică, a Poștei, ci să fie trimise pe e-mail. Adresele de e-mail alocate firmelor ar urma să fie identice cu Codul de Identificare al Firmelor nou înființate. „Prezentul proiect presupune alocarea unei adrese de email odată cu înregistrarea fiscală a oricărui operator economic, care să echivaleze cu sediul electronic al acestuia. Indiferent de schimbările petrecute la adresa fizică a operatorului economic, de neînțelegerile cu factorul poștal sau chiar de reaua credință a unor agenți economici care chiar refuză primirea unor documente, adresa electronică va face dovada comunicării documentelor”, scrie în expunerea de motive a proiectului inițiat de senatorul PNL Teodor Atanasiu.

În document se menționează că „o astfel de comunicare, fie că este făcută între privați sau între instituții ale statului, va fi considerată oficial făcută”.

Cine va gestiona adresele

Registrul Comerțului va gestiona aceste adrese de email, gratuit. În lege se menționează că suportul tehnic necesar administrării acestor adrese va fi pus la dispoziția instituției în termen de 30 de zile de la apariția în Monitorul Oficial a legii. La cerere, Registrul Comerțului va putea elibera certificate privind dovada primirii unui mesaj, conținutul acestuia sau al oricărui atachament, de căte un agent economic.

Odată cu adresa de e-mail, firma va primi și o parolă pe care are obligația să o schimbe în termen de 7 zile calendaristice. Ulterior, orice schimbare de parolă se va putea face contracost. Odată ce această adresă de e-mail, care echivalează cu un sediu electronic, va fi în posesia firmei, aceasta trebuie să comunice și numele persoanei care va gestiona contul.

Șase luni pentru conformare

Prevederile legii nu se aplică celor care nu au dispozitive pe care pot gestiona o adresă de e-mail. Cei care sunt în această situație, trebuie să depună o declarație pe propria răspundere. Camera Deputaților va fi forul decizional pentru această lege, Senatul fiind prima cameră sesizată. Potrivit documentului, agenții economici au termen de șase luni de la intrarea în vigoare a legii, pentru a se conforma prevederilor legii.

Ce avere avea, de fapt, Nicolae Ceausescu! Unde se afla banii ACUM

Pagina 1 din 1





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Economie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI