Naoko Kamijyo, o tânără de 20 ani de naţionalitate japoneză, a declarat la un moment dat pentru New York Times: „Nu sunt o mare frumuseţe, dar îmi place să mă machiez. Vreau să mă schimb, să fiu de nerecunoscut. Cine vrea să treacă prin viaţă fiind ei înşişi?”.

Problema identităţii sexuale

Naoko se trezeşte la ora 5 în fiecare dimineaţă, petrece cel puţin două ore pentru aplicarea genelor false, a extensiilor de păr false, a straturilor de fond de ten şi alte produse de machiaj, în încercarea de a arăta ca o păpuşă Barbie, sau ca un personaj de desen animat japonez.
Potrivit specialiştilor, Naoko nu este un caz singular. Deoarece în Japonia şi nu numai, mai mult decât sexul sau banii, principala plăcere a tinerilor este să aibă o imagine bună de sine. „Propaganda sexuală care ţinteşte copiii este răspândită în toată industria modei, de la reviste de modă, până la magazine de îmbrăcăminte. Haine pentru fete de până la 6 ani ajung produse ce sexualizează copiii, scoţând în evidenţă anumite părţi ale corpului, strâmtând hainele în talie sau imprimând pe ele mesaje ori imagini sugestive”, adaugă specialiştii. Care subliniază şi faptul că fetele sunt confruntate cu problema identităţii sexuale de la vârste foarte mici.