Se pregătesc investițiile pentru noul an! Modernizarea căii ferate ce va lega Clujul, Oradea și Episcopia Bihor va începe curând

CFR. Sursa foto: arhiva EVZ

Joi, în penultima zi din anul 2021, CFR SA a trimis către SEAP documentația cu privire la reabilitarea și modernizarea căii ferate Cluj - Oradea - Episcopia Bihor. Valoarea proiectului este de aproximativ 8 miliarde de lei și prevede inclusiv electrificarea căii ferate. Investiția va fi acordată prin reformele din PNRR.

Spre final de an, instituțiile publice au apăsat piciorul pe accelerație pentru a pune în mișcare cât mai multe planuri pentru noul an. Planul Național de Reziliență și Redresare (PNRR) pare să fie principalul pe lista tuturor, făcându-se tot posibilul pentru a demara cât mai multe reforme. Potrivit informaților oferite de CFR SA, aceștia au depus documentația de atribuire aferentă proiectării și execuției proiectului de electrificare și reabilitare a liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Modernizarea căii ferate ajunge la o investiție de 7,97 miliarde lei, fără TVA, conform indicatorilor tehnico-economici. Distanța dintre Cluj și Oradea este de 152 de kilometri, iar cele mai rapide trenuri din România o parcurg în aproximativ două ore și jumătate. În cazul trenurilor care opresc în toate stațiile, timpul pentru a parcurge cei 152 de kilometri ajunge la trei ore și jumătate.

De mai bine de trei decenii se vorbește despre modernizarea și electrificarea acestei căi ferate. Având în vedere că este vorba despre un traseu montan, niciunul dintre trenuri nu poate depăși viteza de 100 de kilometri pe oră.

Proiectul de modernizare a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi finanțat prin PNRR și poartă denumirea de „ELECTRIFICAREA ŞI REABILITAREA LINIEI DE CALE FERATǍ CLUJ NAPOCA – ORADEA – EPISCOPIA BIHOR”. Joi, cei de la CFR SA au trimis către SEAP documentația necesară demarării acestui proiect în vederea vederea verificării și validării.

"CFR SA a transmis către SEAP, în vederea verificării şi validării, documentaţia de atribuire aferentă proiectării şi execuţiei celui de al doilea proiect major, finanţat din PNRR - Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoc-Oradea-Episcopia Bihor”, anunţă CFR.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici, electrificarea și reabilitarea liniei CF Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va ajunge la o investiție de 7,97 miliarde lei, fără TVA.

Proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a căii ferate se face pe patru loturi, delimitate geografic, respectiv:

  • Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş;
  • Lot 2 Aghireş – Poieni;
  • Lot 3 Poieni – Aleşd;
  • Lot 4 Aleşd – Frontierǎ Ungari.