Se ingrasa mielul

Marile magazine estimeaza ca, in aceasta saptamana, vor inregistra vanzari-record fata de oricare alt Paste.

Hipermarketurile, magazinele cash&carry si chiar supermarketurile, comerciantii de electronice si electrocasnice si pana la cei care vand produse pe internet, toti inregistreaza cresteri spectaculoase ale vanzarilor saptamana aceasta, inaintea Sarbatorilor de Paste.

Apetitul pentru cumparaturi al romanilor va mari vanzarile hipermarketurilor cu pana la 50% fata de o perioada obisnuita a anului, iar unele magazine au angajat personal suplimentar pentru a face fata afluxului de clienti.

In hipermarketurile Real, vanzarile vor fi in aceste zile cu 50% mai mai mari decat in oricare alta saptamana, vedeta fiind raionul de dulciuri, unde se inregistreaza cele mai mari vanzari din an, potrivit Ancai Vizireanu, directorul departamentului Cumparari food al retelei. Real s-a pregatit si pentru gospodinele mai putin pricepute in bucatarie si a pus in rafturi drob, pasca si cozonaci cu diferite umpluturi, oua gata vopsite si chiar mancaruri traditionale din carne de miel.

Romanii cumpara si din magazinele Carrefour in cantitati impresionante. Astfel, e de asteptat ca vanzarile sa creasca saptamana aceasta cu pana la 40%-50%, potrivit directorului de marketing al lantului francez, Andreea Mihai.

Cumparaturile de Paste nu sunt depasite in volum decat de perioada Craciunului, cand casele de marcat bat de doua ori mai multe produse decat in saptamanile obisnuite.

In hipermarketurile Carrefour sunt la mare cautare si mancarurile pregatite, ca drobul sau stufatul, si chiar cozonacii italieni, pe care romanii ii cumpara in cantitati tot mai mari de la an la an. „Cozonacii clasici se mentin insa in top datorita pretului sau gustului traditional cu care suntem toti obisnuiti”, spune Andreea Mihai.

Inghesuiala la electrocasnice In afara produselor traditionale, romanii se inghesuie sa cumpere si produse electrocasnice sau IT. Sefii retailerului de electronice si electrocasnice Altex se astepta sa castige in aceasta perioada cu 30% mai mult fata de media lunilor anterioare.

Cu toate astea, cea mai prolifica perioada de vanzari ramane si pentru Altex cea premergatoare Sarbatorilor de Craciun. „De Paste, romanii cumpara cu precadere produse IT si telefoane mobile, insa cresteri semnificative se inregistreaza si pentru televizoarele LCD si plasme, dar si pentru aragaze, aspiratoare, cuptoare cu microunde si, in general, electrocasnice mici”, explica Adrian Urda, directorul general al Altex.

ALTERNATIVA Si pe net se vinde bine

Pentru romanii care nu vor sa piarda cateva ore bune la cozi interminabile, exista si solutia cumparaturilor de pe internet. Potrivit estimarilor Gecad ePayment, serviciu care asigura platile on-line, numarul tranzactiilor prin card on-line va creste cu 15%-30% fata de media lunara din primul semestru al acestui an.

Aceasta inseamna ca numarul de tranzactii va depasi 14.000, mai mult chiar fata de perioada Craciunului, cand au fost inregistrate 10.000 de tranzactii.

„In ceea ce priveste volumul tranzactionat, cresterea va fi mai ponderata - probabil undeva in segmentul 5%-10%. Diferenta este data de promotiile si ofertele speciale pe care magazinele on-line le fac in aceasta perioada si care, evident, vor impulsiona consumul”, ne-a declarat Carmen Sebe, directorul general al Gecad ePayment.

Printre produsele cele mai cautate pe net sunt electrocasnicele si pachetele de turism.