Schimbări majore pentru șoferii din România. Sunt modificări ale limitelor de viteză!

Schimbări majore pentru șoferii din România. Sunt modificări ale limitelor de viteză! Sursa: arhiva EVZ

O inițiativă legislativă depusă la jumătatea acestei luni ar putea aduce schimbări importante pentru șoferii din România. Mai lipsește o rețea adecvată la nivel rutier.

Există o inițiativă legislativă, care a fost înaintată la data de 14 octombrie, și care propune schimbarea limitei vitezei cu care șoferii pot să circule în afara localităților. Graficul arată astfel:

Care ar fi limita maximă de viteze, conform propunerii legislative

130 km/h în cazul autostrăzilor 120 km/h pe drumurile expres, față de 100 în prezent 100 km/h pe drumurile europene 90 km/h pe celelalte drumuri

Problema este că în România nu există deocamdată niciun drum expres, conform caracteristicilor regăsite în actele normative în vigoare. Dar, se lucrează la Drumul Expres DX12 Craiova – Pitești, potrivit normativului din 2007. Drumurile expres sunt trecute în Codul Rutier ca având o limită de viteză asemenea drumurilor naționale europene. Este vorba despre 100 de km/h, deși acestea se deosebesc în privința caracteristicilor tehnice.

Ne puteți urmări și pe Google News

Anunțul pe care îl făcea fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă

Drumul expres este un drum de mare viteză, pe care se circulă cu peste 100 km/h, cu acces controlat. Este format din cel puțin două benzi pe sens, fiecare dintre sensuri fiind separate. Nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate. În comparație cu o autostradă, drumurile expres au benzile mai înguste, nu au benzi de urgență, prezintă un parapet diferit, iar spațiul median este mai mic. De asemenea, benzile de încadrare pentru accelerare/decelerare diferă, curbele și razele șoselei fiind și ele diferite.

„Am turat motoarele la maxim pentru că anul acesta să fie terminate A10 Sebeş – Turda, Ungheni – Târgu Mureş, un sector din A3, Slatina – Balş, Drumul Expres Craiova – Piteşti merge către finalizare anul acesta”, spunea Cătălin Drulă, fost ministru al Transporturilor.

În anul 2019, 43 de kilometri de autostradă au fost construiți în România, potrivit datelor INSP. În ziua de azi se află în execuție aproape 250 km de autostradă în România. Aproape 46 de kilometri de autostradă au devenit disponibili pentru șoferi. Cea mai lungă secțiune de drum ar urma să fie lotul 2 din A10: Sebeş-Turda, care va ajunge până la puţin peste 24 de kilometri.