Până joi au fost demolate 6 clădiri de pe porțiunea dintre bulevardul Ghencea și strada Râul Doamnei.

Potrivit lui Marius Coaje, consilierul pe probleme de infrastructură al primarului Capitalei, Gabriela Firea,  lucrările sunt executate de Trustul de Clădiri Metropolitane București, durata acestora fiind de 2 ani. Valoarea contractului este de aproximativ 73,5 milioane euro fara TVA, iar costul total, care include exproprierile, este de aproximativ 122 milioane euro.

Conform proiectului, lucrarea va avea o lungime de aproximativ 6 km și va cuprinde o cale dublă de tramvai, două benzi de circulație pe sens, pistă de biciclete (dublu sens, amplasată pe o sigură parte a arterei), trotuare și spații verzi între acestea și partea carosabilă. Totodată, se va mai realiza și un nod intermodal (tramvai 41, autobuze și microbuze ale liniilor preorășenești) precum și o parcare de tip Park&Rîde cu o capacitate de 300 de locuri, ce poate fi extinsă, ulterior, până la 500 de locuri.

Proiectul începe pe Bulevardul Ghencea, de la terminalul tramvaiului 41, traversează intersecția cu Str. Brașov, se continuă cu Prelungirea Ghencea, se intersectează cu principalele străzi și se termină la intersecția cu Centura Municipiului București, într-un nod intermodal. Toate intersecțiile cu drumurile laterale vor fi reamenajate, iar cele cu străzile Brașov, Valea Oltului și Râul Doamnei vor fi semaforizate, promit reprezentanții municipalității.

Acesta se va corela cu Nodul Rutier de la Domnești care se afla sub coordonarea CNAIR, prin care se realizează legătura cu Centura București.

Simulare cum va arăta artera după modernizare

Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic au fost elaborate de Compania Municipală Dezvoltare Durabilă.

Pentru realizarea drumului vor fi expropriate 465 de imobile, cu o valoare estimată de 56.040.000 lei. Sumele pentru primele 50 de imobile au fost consemnate în conturi.

Despre lărgirea străzii Prelungirea Ghencea

Prelungirea Ghencea are o bandă de circulație pe sens și trebuia lărgită încă din 2007, însă proiectul s-a blocat.

Primii bani pentru lărgirea bulevardului Prelungirea Ghencea la două benzi pe sens au fost alocați de Consiliul General al Municipiului București în 2006 – respectiv suma de 73 milioane de lei. Tot în 2006 această suma a fost majorată de aleșii locali la 343 milioane de lei, iar în 2007, la 393 milioane de lei, întrucât era nevoie de 3 benzi pe sens, de exproprieri, iar pe noul bulevard se dorea o viteză de circulație de până la 100 km/ora.

Pe 8 noiembrie 2007, Primăria Capitalei a semnat cu asocierea de firme Alpine Bau – Search Corporation un contract de 135 milioane de lei pentru construirea drumului, potrivit informațiilor de pe site-ul municipalității.

Din 2007 însă nu s-a mai întâmplat nimic. În 2014, firma care trebuia să facă drumul a intrat în faliment, iar municipalitatea a reziliat contractul. Cetățenii din zonă au protestat în nenumărate rânduri față de această situație și au cerut municipalității să înceapă lucrările, anunță hotnews.ro.

Te-ar putea interesa și: