Scandal uriaș la nivel înalt. România se confruntă cu o problemă uriașă. News Alert

Scandal uriaș la nivel înalt. România se confruntă cu o problemă uriașă. News Alert Autostrada A 3, Bucuresti-Ploiesti. Sursa: Arhiva EVZ

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a amenținat că s-ar putea intra într-o procedură de reziliere a contractului în cazul în care problemele întrgistrate la lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva nu vor fi remediate.

Aflat la Deva, unde s-a dus personal ca să urmărească stadiul lucrărilor pe șantierul autostrăzii, ministrul Transoprturilor a declarat: ,,Antreprenorul de pe lotul 3 (Asocierea SC Teloxim Con SRL - COMSA SA - Aldesa Construcciones SA- Arcadis Eurometudes SA) este un antreprenor care a avut probleme în execuţie la această autostradă.

Eu nu pot fi subiectul unor şantaje în general şi nu am să fiu niciodată. Fiindcă au fost probleme pe acest lot, noi nu putem omite acest lucru.

Nu putem risca să avem un Sibiu-Orăştie din nou şi, atunci, compania, în urmă cu două săptămâni, a înaintat un act adiţional către societatea din Spania care execută lucrările acolo pentru a cere prelungirea termenului de garanţie de la 4 ani la 10 ani.

Ne puteți urmări și pe Google News

Acest lucru s-a mai întâmplat cu prelungirea perioadei de garanţie şi în cazul lotului 2 de la Lugoj-Deva, în 2017, unde, la fel, au fost anumite probleme. Este normal să nu ne batem joc de banii românilor.

Şi atunci, dacă ei nu acceptă acest act adiţional, care este binevenit - să nu se înţeleagă că dacă se degradează infrastructura, vorbesc nu ştiu calea de rulare, trebuie să vină cu garanţia, nu - dar în punctele acelea pe care noi le-am identificat ca fiind cu probleme ei trebuie să intervină.

Şi dacă sunt nişte constructori atât de buni, cu un palmares atât de mare, pe care i-au susţinut foarte, foarte mult cei din Compania de Autostrăzi, atunci trebuie să-şi asume această garanţie.

Dacă nu, în cursul săptămânii, am trimis şi CESTRIN-ul acolo să preleveze probe vizavi de materialele puse în operă. Pe anexa de la fişa de recepţie sunt anumite neconformităţi.

Compania de Autostrăzi va da un termen de remediere pentru aceste probleme care au fost identificate - termene rezonabile care se pot face oricând, adică nu 5-10 zile maxim.

Dacă nu se vor face aceste remedieri, cu siguranţă se va intra într-o procedură de reziliere a contractului”, a explicat ministrul Transporturilor, citat de Agerpress.

Răzvan Cuc a mai precizat că, în cursul acestei săptămâni, a fost emisă o factură cu penalităţi în valoare de 73 de milioane de lei pe numele constructorului de pe lotul 3 şi a avertizat că vor fi şi alte penalităţi dacă nu se vor remedia deficienţele constatate.

De altfel, a susţinut ministrul, aceste penalităţi trebuiau aplicate încă de anul trecut, însă fostul management al CNAIR nu le-a trimis constructorului.

,,În 2017 a fost emisă o factură de penalităţi pentru acest antreprenor de 73 de milioane de lei pentru întârzieri. O să investighez de ce acea factură de penalităţi nu s-a pus în aplicare în 2018 de către fostul management, pentru că este un lucru foarte periculos.

Eu am înţeles că nu vrem să băgăm în incapacitate de plată anumiţi antreprenori, dar, pe de altă parte, dacă acei antreprenori nu fac ce trebuie să facă când vine vorba de calitate... Aşa cum am spus, sunt trei lucruri pe care le urmăresc: calitatea, termenele şi plata subcontractanţilor. La calitate nu putem face rabat.” a concluzionat ministrul Răzvan Cuc.