Scandal uriaș cu efecte asupra românilor. Cearta aduce dezvăluiri din interiorul sistemului

Scandal uriaș cu efecte asupra românilor. Cearta aduce dezvăluiri din interiorul sistemului

Datorită creșterii cu 40% a numărului de români care cumpără vacanțe pe litoral prin sistemul early booking, hotelierii plafonează numărul de camere vândute cu reducere pentru vârful de sezon estival. Este concluzia trasă, în urma unei studiu, de agenția de turism Litoralulromanesc.ro, contrazisă însă chiar de conducere Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), care acuză agențiile de turism că, spre deosebire de hotelieri, care fac reduceri, acestea nu își micșorează niciodată comisioanele.

Un studiu al Litoralulromanesc.ro, agenția care trimite cei mai mulți turiști pe litoral, arată o creștere cu 40% a numărului de români care și-au cumpărat, în 2019, sejururi la mare pentru vara viitoare.

Turiștii care cumpără cât mai din timp vacanțe, au discounturi între 20% și  50%. "Explicația este maturizarea pieței, cu consumatori mai informați și mai pregătiți să aleagă oferta potrivită, dispuși să plătească din timp", a declarat, directorul general al Litoralulromanesc.ro, Ionuț Nedea.

Potrivit acestuia, vânzările de vacanțe la mare pentru 2020 au început încă din luna august, chiar din momentul lansării primelor tarife pentru sezonul viitor. Dat fiind apetitul tot mai mare al românilor pentru înscrierile timpurii, generat de discounturile aferente, din acest an mulți dintre hotelieri au hotărât să plafoneze numărul de camere pe care îl vând cu această ofertă.

Ne puteți urmări și pe Google News

În anii trecuți, hotelierii ofereau toate camerele cu reducere, dar cererea mare pentru litoral, din ultimii doi ani, i-a determinat să își schimbe strategia.

Astfel, se cumpără cu reducere, încă din anul anterior, între 20 și 30% din numărul total de camere scoase la vânzare prin intermediul agențiilor de turism. În capetele de sezon sunt discounturi mai mari, iar în vârf de sezon sunt mai mici sau chiar deloc, după ultimele tendințe.

"Chiar dacă turiștii vor să cumpere cu un an înainte, sunt din ce în ce mai mulți hoteluri care se vând foarte bine și care au decis să elimine total discounturile pentru vârful de sezon, în intervalul 20 iulie - 20 august. Dacă anul trecut erau câțiva hotelieri care făceau asta, acum numărul lor a crescut exponențial", a mai spus directorul agenției Litoralulromanesc.ro, Ionuț Nedea, precizând că cel mai repede se vând camerele din hotelurile de patru stele.

Reprezentanții patronatelor hoteliere susțin însă că la această stare de fapt s-a ajuns și din cauza agențiilor de turism. “Am constatat, de-a lungul ultimilor 3-4 ani, că, deși noi facem reduceri de 30-40% prin sistemul early booking, agențiile de turism nu-și reduc, proporțional, comisionul. Atunci, eu de ce să îi bag agenției bani în buzunar când ea nu participă la efortul meu de vânzare în extrasezon?” a declarat, pentru EVZ, primvicepreședinhtele FPTR, Dragoș Răducan, precizând însă că doar 10% din hoteluri elimină discounturile în vârf de sezon estival. Iar vicepreședintele FPTR, Nicolae Istrate, susține că, oricum, “în vârf de sezon, litoralul de vinde singur, îl vinde orice fraier”, recomandând agențiilor de turism “să nu se mai agite atâta și să învețe, pentru prima dată în istoria lor de după 1989, să vândă serii, să nu mai lase goluri în mijlocul săptămânii”.

Potrivit lui Nicolae Istrate, un turist care vrea să fie sigur că are locul asigurat în mijlocul sezonului, într-un hotel serios, își cumpără vacanța, cu prețul integral, încă din luna decembrie.