Pentru implementarea programului, se are în vedere acordarea etapizată pe 2 ani, în perioada 2020-2021, începând cu data de 1 ianuarie 2020, a unui număr iniţial de 3.000 de eco-vouchere în valoare de 15.000 de lei/eco-voucher.

Programul propus de către Gabriela Firea a stârnit reacții virulente din tabăra peneliștilor.

„Un Logan euro 6 este cca. 6000 euro. Firea îi dă jumătate din bani, dar din banii noștri. Cine va vrea să își reînnoiască parcul de taximetre și au găsit fraierii. Pe bucureșteni…”, a declarat Ciprian Ciucu, candidat intern din PNL pentru Primăria Capitalei.

Totodată, penelistul a criticat și costurile pe care municipalitatea ar urma să le suporte în cazul parcometrelor și a softurilor de administrare pentru parcări.

„PMB cumpăra parcometre (vestea bună). Costul unui parcometru cca. 15.000 euro. 300 de bucăți. (vestea proastă). PMB cumpăra soft de administrare parcări (vestea bună). Softul ne va costa peste 2 milioane de euro (vestea proastă). Tot azi, la alt punct pe ordinea de zi, ne vor împrumută cu 120 milioane de euro. Buni de plată. Noi”, a punctat Ciprian Ciucu.

Ce presupune programul Rabla-Taxi

Acordarea eco-voucherelor se va face în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat, la cerere, o singură dată pentru un transportator autorizat care deţine o autorizaţie taxi/un număr de autorizaţii taxi eliberate de Autoritatea de Autorizare din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti pe perioada de valabilitate a acesteia/acestora. Eco-voucherul nu este transmisibil şi are termen de valabilitate maxim 6 luni, stipulează proiectul.

Conform acestuia, eco-voucherele vor putea fi utilizate pentru a achiziţiona autoturisme noi cu norme de poluare care să asigure un nivel redus de emisii – Euro 6, non-diesel, hibride sau electrice.

 

Te-ar putea interesa și: