Scandal cu o companie din Germania, după ce moldovenii au fost consideraţi exotici

Scandal cu o companie din Germania, după ce moldovenii au fost consideraţi exotici

O campanie de comunicare folosită de o companie din Germania şi împrumutată i inclusiv în România a stârnit reacţii virulente în mediul online din cauza faptului că moldovenii au fost consideraţi „persoane exotice”.

La această situaţie s-a ajuns după ce la Timişoara au fost descoperite panourile publicitare ale companiei Vitesco Technologies. Mesajele folosite au generat multe reacţii pe Reddit și Facebook, majoritatea internauţilor considerând că referirile la moldoveni reprezintă o jignire.

„Asta se întâmplă când laşi promovarea pe mâna unor oameni nepricepuți. Ajung să scrie unii pentru alții, ca să se amuze prietenii lor, în loc să pună pe primul loc obiectivul campaniei. Ca să nu mai zic despre decență şi cei 7 ani de acasă. Sper să folosească situația asta ca să învețe o lecție de respect simplu.

Eu intepretez exotic în sensul de tărâm bananier și cam asta e și subînțelesul reclamei. Un fel de Untermensch, ca să facem aluzie și la stăpânirea Vitescoului.

Ne puteți urmări și pe Google News

Comentarii pro şi contra

Deja e a 3-a oară când văd undeva imaginea asta. Dacă un panou de pe stradă a ajuns în online, s-a viralizat și a creat vâlvă… Înseamnă că marketingul e genial”, au fost câteva dintre comentarii.

Ulterior, Alina Bratu, care se ocupă de comunicare în cadrul Vitesco, a explicat că reclama a fost inspirată dintr-o campanie de comunicare folosită în Germania de aceeași companie:

„Reclama asta face parte dintr-o serie de 7 variante diferite, care se bazează mult pe ideea de diversitate. În varianta originală veți regăsi bavarians. În cea postata în Timișoara am ales moldovenii.

În cea din Iași oltenii/ardelenii, în cea din Sibiu bănățenii. Am ales să punctăm locațiile noastre din fiecare regiune și oamenii faini cu care lucrăm. Ideea de diversitate o veți regăsi și în celelalte panouri (print sau digital).

Cineva n-a înţeles umorul campaniei

Umorul e apanajul oamenilor inteligenți cu care lucrăm și vom lucra. Sunt moldoveancă și mândră de originea mea.”

Pe fondul înmulţirii reacţiilor din mediul online, reprezentanţii companiei au anunțat că vor retrage mesajele. „Nu a fost intenția noastră de a insulta vreo naționalitate sau cultură.

Scopul acestei reclame a fost de a arăta că diversitatea e importantă pentru noi și compania noastră beneficiază de aportul unei echipe globale.  Regretăm dacă cineva s-a simțit ofensat. Afișul va fi dat jos în următoarele zile.”

„Diversitatea înseamnă să lucrăm cu cele mai exotice persoane. Moldovenii, de exemplu”, a fost mesajul care generat nemulţumirile românilor.