Scandal cu drumuri judeţene

O parte a consilierilor judeţeni din Hunedoara se tem că societatea de drumuri şi poduri este în pragul falimentului.

În această situaţie, susţin aceştia, ar fi fost adusă intenţionat de diferite grupuri de interese, care ar vrea să pună mâna pe utilajele, terenurile şi clădirile acesteia la „preţuri promoţionale“. Dacă falimentul este încă la stadiul de zvon, nemulţumirile consilierilor legate de calitatea lucrărilor făcute de drumarii din subordinea consiliului judeţean sunt multe şi cât se poate de concrete.

„Fosta conducere a consiliului judeţean a lăsat Direcţia de Drumuri cu 8 milioane de lei în cont. Acum, Direcţia de Drumuri este plină de datorii, are conturile goale, iar toate utilajele sale, pentru care s-au plătit bani grei, sunt gajate la bănci. Pentru situaţia actuală trebuie să răspundă întreaga conducere a CJ, indiferent de partide. Am cerut ca la următoarea şedinţă de consiliu să ni se prezinte o situaţie amănunţită a datoriilor şi creanţelor societăţii de drumuri judeţene“, declară Costel Avram, consilier judeţean PRM.

Consilierul judeţean independent Ion Pitulescu este mai reţinut în ceea ce priveşte situaţia financiară a societăţii de drumuri. „Societatea de Drumuri ar fi fost deja în faliment dacă nu ar fi dat în judecată consiliul judeţean şi nu i s-ar fi plătit de la bugetul judeţului 20 de milioane de lei. Încă de pe atunci am protestat faţă de anormalitatea situaţiei. Acum însă n-aş putea să afirm clar că firma este în faliment. Să vedem cifrele.“ Pitulescu mai crede că singura soluţie pentru eliminarea controverselor ar fi privatizarea societăţii de drumuri. Lucrări deficitare

Pe lângă raportul economicofinanciar, consilierii judeţeni mai doresc, tot pentru următoarea şedinţă, şi un raport referitor la calitatea lucrărilor efectuate în ultimii ani de SC Drumuri şi Poduri SA Deva (cum se numeşte acum oficial fosta DJDP). Ei şi-au motivat cererea prin simplul fapt că pe mai multe tronsoane de drum executat de societatea amintită au apărut gropi la mai puţin de un an de la turnarea asfaltului.

Zilele acestea, o comisie formată din consilieri judeţeni ar urma să se deplaseze în judeţ pentru a inspecta principalele lucrări, însă, la cererea preşedintelui CJ, Mircea Moloţ (PNL), consilierilor li se vor arăta şi lucrări de drumuri efectuate de firme private, pentru a avea un termen de comparaţie. Una dintre problemele invocate de consilieri este cea a drumului dintre Lupeni şi Straja, unde gropile au apărut la nici şase luni de la turnarea asfaltului. Pentru modernizarea acestui drum s-au cheltuit aproximativ 2,2 milioane de euro. SCUZE

„Avem de dat, dar şi de luat bani“ Directorul adjunct al SC Drumuri şi Poduri SA Deva, Gelu Simina, spune că zvonurile privind falimentul firmei sunt departe de adevăr. „Firma nu are cum să fie în pericol de faliment din moment ce datoriile către terţi sunt mai mici decât creanţele pe care le avem de recuperat de la diverşi beneficiari. Avem datorii de 8 milioane de lei, dar, în acelaşi timp, avem de încasat peste 10 milioane de lei.“

Nici în ce priveşte calitatea lucărilor firmei, Simina nu este deloc de acord cu consilierii judeţeni: „Pe drumul spre Straja noi am făcut un kilometru de drum cu 700.000 de lei. Pe un teren la fel de dificil, însă pe drumul Câmpu lui Neag Herculane, un kilometru de drum costă de zece ori mai mult. Pe drumul de la Straja problemele au apărut pentru că, în proiect, era prevăzută doar pietruirea. Nicio problemă. Mergem oricând să arătăm calitatea lucrărilor noastre, dar o să vă arătăm şi cum lucrează firme private, care vin la licitaţii cu o roabă şi o lopată, după care cresc costurile închiriind utilaje de la alte firme“.