Caracterul modelului hatchback comercializat de Dacia este susţinut cel mai bine de "benzinarul" de 1.2 litri, versiunea de bază a gamei.
Dacia Sandero este, de departe, cel mai de succes model hatchback de clasă mică prezent pe piaţa din România. Acest lucru n-ar trebui să mire pe nimeni. Vorbim de un autoturism în două volume, de segment B, care nu are concurenţă la capitolul preţ minim.
Ceea ce poate nedumeri însă este disponibilitatea clienţilor autohtoni de a cheltui mai mult decât ar fi necesar pentru achiziţionarea unui Sandero. Din cele 441 de unităţi comercializate de Dacia în primul trimestru al anului, potrivit statisticii APIA, mai puţin de jumătate (216 - mai exact) au fost echipate cu motorizarea de bază (benzină, 1.2 - 75 CP, pe care am testat-o zilele trecute). 157 de clienţi au preferat "benzinarul" de 1.6 litri (care, deşi conside rabil mai mare, nu este şi mult mai puternic: 85 CP).
Pe varianta turbodiesel (cu un motor 1.5 dCi setat să ofere de la 75 la 90 CP) au mers 66 de români.
Preţul, un avantaj
Cele două unităţi - care împreună au colectat mai multe solicitări - sunt, evident, şi mai scumpe. Cea mai ieftină versiune Sandero 1.2 (cea care oferă şi preţul de bază al gamei) costă 7.250 de euro cu TVA inclus. Cele mai accesibile soluţii 1.5 dCi şi 1.6 vin cu un preţ de 9.500, respectiv, 8.050 de euro cu TVA inclus.
Unul dintre motivele pentru care clienţii sunt dispuşi să se despartă de mai mulţi bani decât strictul necesar pentru a cumpăra un Sandero ar putea ţine de necunoaşterea potenţialului celui mai mic şi în acelaşi timp celui mai nou motor din gamă.
Performanţele, în nota obişnuită
Datele oficiale arată că unitatea de 1.2 litri - 0-100 km/h în 13,6 secunde - nu este cea mai neputincioasă. Versiunea de 75 CP a motorului 1.5 dCi are nevoie de 14,2 secunde pentru a atinge "suta". Chiar dacă ceva mai avântat, propulsorul de 1.6 litri nu este un etalon de sprinteneală - 12,9 secunde pentru 0-100 km/h.
În plus, are un handicap vizibil la capitolul consum: 6,7 l/100 km faţă de 5,9 l/100 km - media oficială a mai micului 1.2, care în test a izbutit, totuşi, doar 8,3 "la sută" (pe un traseu echilibrat - urban şi extraurban). Judecând numai după performanţe, Sandero 1.2 trebuie privit ca o opţiune absolut rezonabilă.
Dacă în ecuaţia achiziţionării introducem şi preţul, atunci motorizarea de bază se impune fără discuţie drept cea mai izbutită propunere a gamei Dacia Sandero.
INFORMAŢII ESENŢIALE
Dacia Sandero 1.2 - 75 CP