Cel mai important eveniment european de gen prezinta, pana pe 18 martie, noile stelele ale industriei auto.
Avalansa de noi modele care se inghesuie prin showroom-uri de ceva vreme ii ingrijoreaza pe analistii pietei auto europene. Estimarile lor sunt dintre cele mai pesimiste. Multi constructori, prea multe produse, nefiresc de numeroase nise identificate sau, mai degraba, imaginate nu pot conduce decat spre acel moment in care investitiile nu vor mai putea fi recuperate si profiturile vor fi amintire. Precipitarea pentru gasirea aliantelor salvatoare, haosul preluarilor mai mult sau mai putin ostile vor urma, pentru ca, intr-un final, linistea sa se reastearna si lucrurile sa reintre pe fagasul normal.
Desigur, scenariile alarmiste au farmecul lor. Pe de alta parte, noile staruri ale industriei auto, frumos aliniate, lustruite sub reflectoarele Salonului de la Geneva sunt o realitate mai palpabila.
Pana pe 18 martie, cand isi va inchide portile, la cel mai important eveniment european de gen pot fi admirate masini pentru toate gusturile si toate buzunarele. Puternice, micute, sport, de teren. Prototipuri care indica directia pe care o vor urma constructorii sau care ascund, mai mult sau mai putin bine, modele din viitorul apropiat.
Una dintre marile vedete este, indiscutabil, noul Ford Mondeo. Modelul de clasa medie al constructorului american arata bine si promite performante dinamice respectabile la un pret civilizat.
Opel etaleaza un coupe-prototip de mari dimensiuni si cu puternic impact vizual, care este suspectat ca va sta la baza viitoarei generatii Vectra, unul dintre modelele care concureaza pe acelasi segment cu Mondeo. Daca va fi asa, e bine sa va imaginati totusi o masina cu un al doilea rand de portiere, un acoperis care nu coboara atat de abrupt spre spate si, evident, mai putine elemente decorative.
Tot in categoria masinilor destinate publicului larg, pe segmentele mini, mic si compact, se numara noua Skoda Fabia - mai incapatoare si cu o aparitie schimbata fata de prima generatie -, Volkswagen Golf Variant - „break”-ul celui mai bine vandut model european din toate timpurile -, proaspatul Renault Twingo (care ar putea ajunge si in Romania, spre deosebire de vechiul model) si a doua generatie Mazda 2, o masinuta care se plaseaza mai firesc in portofoliul constructorului nipon decat cea pe care o inlocuieste.
Kia, constructorul sud-coreean tot mai activ in Europa, prezinta Kia Exceed, versiunea foarte aratoasa, de life-style, a compactei Ceed. Un loc aparte intre premierele de la Geneva il ocupa noul coupe Audi A5, cu versiunea sportiva S5. Construit, se pare, pe platforma tehnica care va fi utilizata si pentru urmatorul A4, noul star trebuie sa muste din felia pe care se mai bat BMW Seria 3 Coupe si Mercedes CLK.