S-a lansat o nouă comunitate pentru românii din străinătate

Strada32.com este o platformă pentru românii din diaspora ce doresc să interacţioneze prin intermediul forumului şi a topicurilor de discuţii lansate de coordonatorii proiectului, Mirela Ciucur şi Liviana Mustafa.

"Platforma este structurată să cuprindă o bază de date cu profilele membrilor, posibilitatea de a comunica direct sau pe un forum de discuţii, pagini personalizate pentru comunităţile locale, cu opţiunea pe viitor de a adăuga imagini, evenimente, un city guide şi grupuri de interese. Topicurile de discuţii sunt, în special, axate pe aspecte legate de migraţie, prezenţa românilor în manifestări culturale, sociale sau profesionale din diferite ţări, poveşti de succes ale unor români expatriaţi sau expatriaţi din alte ţări care trăiesc în Romania", precizeză Liviana Mustafa, Operations Manager la Strada32.com.

Iniţial, proiectul Strada32.com s-a lansat în noiembrie 2007 sub forma unui magazin virtual, prin intermdiul cărora românii din străinătate au putut achiziţiona diverse produse, ce au fost ulterior trimise rudelor şi prietenilor din România. Strada32.com, rezultatul iniţiativei unui grup de antreprenori români, are un management românesc, format din Mirela Ciucur şi Liviana Mustafa, cu experienţe transnaţionale, în special în Statele Unite.

EVZ: Cum s-a tranformat Strada32.com dintr-un shopping gateway pentru românii din străinătate la cea mai nouă comunitate virtuală a acestora? Liviana Mustafa: Ideea s-a dezvoltat pe parcurs, ca urmare a feedback-ului primit de la utilizatori şi în scurt timp ne-am dat seama că magazinul este doar unul dintre serviciile pe care le putem adresa acestora. Am ajuns astfel la un concept nou al proiectului, o platformă integrată pentru românii din diaspora, care a devenit accesibilă în versiunea Beta, începând cu octombrie 2008.

EVZ: Cui este destinată această comunicate? LM: Comunitatea se adresează tuturor românilor care locuiesc, studiază sau lucrează în afara ţării şi tuturor celor interesaţi de România şi de români. Ne propunem să integrăm toate comunităţile locale de români pe o platformă globală, păstrând particularităţile specifice comunităţilor locale.

EVZ: Cum a venit ideea lansării proiectului Strada32.com? Mirela Ciucur:  Ideea proiectului s-a conturat pe parcursul unei experienţe culturale şi de business pe care am avut-o, trăind ca expat român la New York. A fost o perioadă destul de lungă în care, cred că cel mai puternic element de suport l-a reprezentat comunitatea de români.

Într-o ţară ca Statele Unite, unde particularităţile etnice sunt atât de diverse, să păstrezi legătura cu comunitatea ta mi se pare esenţial. Nu numai pentru susţinerea în dezvoltarea personală şi profesională, în legătură cu mediul românesc, în păstrarea unor coordonate de identitate culturală, dar şi pentru faptul că îţi conferă acel "confidence" atât de important în relaţia cu un mediu social nou.

La momentul în care mi s-a oferit oportunitatea de a începe acest proiect de antreprenoriat, primul impuls a fost de a crea un program de suport pentru românii "expatriate". Am atras-o şi pe Liviana, care era pe punctul să accepte un program de Master în Franţa, în această idee de parteneriat. Aşa s-a născut Strada32.com, reţea globală pentru diaspora care îşi propune să dezvolte servicii specific create pentru românii emigraţi, fie că decid să se stabilească în altă ţară sau să revină în România.

EVZ: Cât de important este spaţiul virtual pentru relaţionarea, între românii din toată lumea? LM: Credem că a devenit un element esenţial, având în vedere faptul că sunt cel puţin 3.5 milioane de români dispersaţi peste tot în lume. Mai este şi aspectul legat de migraţie. O dată ce ai avut o experienţă internaţională, tendinţa este să te muţi mereu în locurile care îţi oferă oportunităţi mai bune. Astfel, singurul mediu “stabil” de legatură cu familia, prieteni din diferite locuri, devine cel virtual.

EVZ: Care sunt obiectivele voastre cu privire la Strada32.com? LM: Obiectivul major este de a dezvolta Strada32 într-o platformă integrată de conţinut, informaţii şi servicii adresate românilor din diaspora. Câteva dintre direcţiile pe care ne propunem să le creăm pe parcurs sunt cel de asistenţă în carieră şi business, servicii financiare, de relocare, sociale.

EVZ: Câţi membri s-au înscris de la lansare? LM: Am lansat site-ul într-o versiune Private Beta, cu un public restrâns şi am înregistrat un număr de 250 de membri în mai puţin de două săptămâni.