Războiul matinalelor pe ultrascurte. Care sunt cele mai ascultate posturi de radio dimineaţa

Războiul matinalelor pe ultrascurte. Care sunt cele mai ascultate posturi de radio dimineaţa

În FM, orele de maximă audienţă sunt dimineaţa. Aici se dă o bătălie pe milioane de euro

În drumul spre serviciu, glumele lui Buzdu şi Morar, Găinuşă şi Dezbrăcatu sau Vlad Craioveanu şi Dobrovolschi alungă plictiseala în trafic. Conform audienţelor, cei mai mulţi ascultători din mediul urban îşi încep ziua cu Radio Zu (în medie 238.400 de ascultători). În topul audienţelor, matinalul realizat de Buzdugan şi Morar este urmat de Radio România Actualităţi (222.300 de ascultători) şi Kiss FM (205.000 de ascultători). Bătălia radiourilor se dă pe bugetul de publicitate, care, pe primele cinci luni ale anului, s-a ridicat la 8 milioane euro. "Dacă în televiziuni intervalul de maximă audienţă este seara, matinalul este zona cea mai disputată în cazul radiourilor", explică Petrişor Obae, editor paginademedia.ro. "Reţeta de succes", exceptând Radio România Actualităţi ce beneficiază de un public ce urmează staţia, este, după cum spune editorul, modelul lansat de Huidu şi Găinuşă. "După succesul Cârcotaşilor la Radio 21 şi apoi la Kiss FM, cu un cuplu de prezentatori, glume, informaţii, muzică, concursuri, modelul s-a replicat", adaugă Petrişor Obae. Daniel Buzdugan a explicat cum construieşte "Morning ZU". "Cred că suntem cei mai ascultaţi pentru că oamenii vor să se regăsească în subiecte şi să fim naturali. Dimineaţa lumea vrea multă vorbă şi mai puţină politică. La începutul parteneriatului cu Morar, tot vorbeam despre politică. Acum nu mai are rost. Suntem un fel de "Mică Elveţie". Vrem să fim ascultaţi atât de PDL-işti, cât şi de cei din USL. Anunţăm unde sunt ambuteiaje, ce se întâmplă în Capitală, citim mesajele etc", spune Buzdugan. Pentru Mişu Găinuşă "Reţeta succesului matinalului "Cronica Cârcotaşilor", de la Kiss FM, e cafeaua tare şi bună, cu sare şi piper. Şi o dulceaţă de blondă alături, în persoana Oanei Paraschiv". "Poţi să realizezi o emisiune de radio foarte bună şi cu un public special şi de calitate. Noi nu suntem un concert Andra, suntem un Radio Simfonic". MIHAI DOBROVOLSCHI, realizator radio Guerrilla "Este o prostie să te baţi cu doi mastodonţi" Nu toate posturile de radio "se bat" pentru audienţe. Vlad Craioveanu şi Mihai Dobrovolschi au ales Radio Guerrilla, conştienţi fiind că acesta este un post de nişă. "Este o prostie să te baţi cu doi mastodonţi cum sunt Radio Zu şi Kiss FM. Poţi să realizezi o emisiune de radio foarte bună şi cu un public special şi de calitate. Noi nu suntem un concert Andra, suntem un Radio Simfonic", a explicat Mihai Dobrovolschi. Realizatorul spune că publicul Radio Guerrilla este educat, cu venituri foarte bune, care ştie cum funcţionează radioul şi care reacţionează la umorul natural. Radio Guerrilla se află pe poziţia a noua în topul audienţelor, cu 67.500 de ascultători