Ryanair se răzbună crunt pe pasageri! Atenție, români! Sunt mulți bani la mijloc

Sursa: Arhiva EVZ

Jurnaliștii britanici au dezvăluit recent că pasagerii care au primit despăgubiri după ce zborurile lor au fost afectate de pandemiei de coronavirus sunt puși pe o listă neagră de reprezentanții Ryanair și nu mai pot călători cu avioanele companiei aeriene irlandeze. Știrea îi poate interesa și pe români, care zboară în număr mare cu avioanele companiei low-cost.

Dezvăluirile se bazează pe informațiile jurnaliștilor de la MoneySavingExpert (MSE). Așa s-a aflat că Ryanair a interzis accesul unor pasageri care au primit despăgubiri din cauza situației citate.

Astfel, turiștii care și-au rezervat zboruri pentru acest an au fost anunțați de Ryanair că pot zbura doar dacă dau banii înapoi. Unui pasager i s-a spus asta cu doar câteva zile înainte de a decola.

Conform sursei citate, reprezentanții MSE au vorbit cu trei pasageri cărora li s-a spus că nu pot zbura până când nu returnează banii. Sumele au variat între 400 și 630 de lire sterline.

Situația a creat și alte neplăceri celor vizați.   Unii pasageri au declarat că s-au simțit neliniștiți când au fost contactați de departamentul de fraude al companiei aeriene.

S-a ajuns la Autoritatea Aviației Civile

Mai departe, acest comportament a fost semnalat Autorității Aviației Civile. În acest context, amintim că multe companii aeriene au fost criticate pentru că au acordat greoi despăgubirile în timpul blocajului de anul trecut.

În 2020, industria aviatică a fost foarte afectată din cauza pandemiei de coronavirus. Anularea zborurilor și lipsa despăgubirilor a atras multe plângeri pentru British Airways și Ryanair.

Cu toate acestea, Autoritatea pentru concurență și piețe (CMA) a decis săptămâna trecută că British Airways și Ryanair nu sunt obligate să despăgubească pasagerii din cauza zborurilor anulate.

În iunie, CMA a început să analizeze dacă acele companii aeriene ar fi trebuit să ofere bani înapoi turiștilor care nu au putut zbura din cauza cazurilor de Covid-19.

Cei trei pasageri ai Ryanair își rezervaseră zboruri pentru vara anului 2020. Deși zborurile au fost efectuate, ei au decis să nu călătorească din cauza avertismentelor guvernului despre călătoriile neesențiale.

Inițial, Ryanair a refuzat să le dea banii

Ulterior, fiecare client a cerut Ryanair o despăgubire, dar a fost refuzat, conform thesun.co.uk. S-au reorientat și au cerut banii furnizorului lor de carduri de credit, American Express, prin intermediul schemei de protecție a achizițiilor cu rambursare.

American Express a fost de acord cu toate cele trei cereri, în timp ce Ryanair a contestat una.  În 2021, cei trei pasageri și-au rezervat zboruri pentru această vară. Totuși, au descoperit că în momentul înregistrării sau când au încercat să facă o modificare a rezervării, Ryanair le-a cerut banii acordați anterior pentru despăgubiri.

Unul dintre cei vizați a declarat:  „Călătoria cu restricții din cauza Covid-19 este stresantă, dar această cerere de plată total neprevăzută a dus stresul la un nou nivel.″ „Acesta este un comportament absolut scandalos din partea Ryanair.

În esență, i-a pus pe acești pasageri la butoi cu puțin timp înainte de vacanță, într-un moment care a transformat entuziasmul în stres și anxietate″, a punctat Guy Anker, redactor adjunct al site-ului moneysavingexpert.com.

Sfaturi pentru obținerea despăgubirilor

Pentru cei interesați despre condițiile în care pot primi despăgubiri din partea companiilor aeriene, le recomandăm să afle care sunt drepturile pasagerilor transportului aerian. Prin urmare, dacă există pasageri români care au fost afectați din cauza Ryanair, pot urma procedurile europene în vigoare.

MoneySavingExpert.com este cel mai mare site de consum din Marea Britanie, cu peste 16 milioane de utilizatori pe lună. Site-ul este dedicat reducerii facturilor și luptei pentru drepturile cetățenilor. Eforturile jurnaliștilor se concentrează pe găsirea ofertelor, economisirea banilor și campanii pentru justiție financiară.