Cel mai nou roadster lansat vara aceasta pe piaţa autohtonă, Nissan 370Z, are mari şanse să fie şi unul dintre cele mai exclusiviste modele ale anului, din cauza răcelii instaurate între clienţi şi segmentul cabrio..
Chiar şi pentru o piaţă auto aflată într-un accentuat şi continuu declin, cum este cea din România, segmentul modelelor decapotabile face o figură din cale-afară de negativă.
Potrivit celui mai recent buletin statistic APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile), de la începutul anului (şi până în luna aprilie inclusiv), în ţara noastră s-au comercializat doar câteva zeci de cabriolete noi. În plus, niciunul nu a reuşit să convingă mai mult de cinci clienţi că merită cumpărat!
Campioanele categoriei, dacă pot fi numite aşa, sunt două modele coupe-cabriolet apropiate ca poziţionare: Ford Focus CC (scos, între timp, din producţie) şi Volkswagen Eos, cu câte cinci unităţi comandate. Urmează o pereche mai puţin obişnuită - BMW Z4-Mazda MX-5 - adică unul dintre cele mai exclusiviste roadstere, respectiv, cel mai vândut din toate timpurile (şi mult mai accesibil ca preţ) - cu câte patru comenzi.
Câte trei clienţi şi-au găsit modelele BMW Seria 1 Cabrio (marca bavareză putând fi considerată preferata celor care sunt interesaţi de o decapotabilă cu zero kilometri la bord), Mercedes-Benz Clasa E Cabrio şi Peugeot 308 CC.
Printre cabrioletele vândute anul acesta se mai numără: Audi TT Roadster, Mercedes-Benz SLK, Mercedes-Benz SL, Porsche Boxster şi Volvo C70. Interesant este că modele cunoscute precum BMW Seria 3 Cabrio, Mini Cabrio, Peugeot 207CC sau smart Fortwo Cabrio nu îşi găsiseră niciun cumpărător, până în aprilie, ultima lună prinsă în raportul APIA.
Nissan 370Z Roadster, puternic şi scump
Pentru cel mai proaspăt model decapotabil sosit în România, Nissan 370Z Roadster, se anunţă, aşadar, vremuri grele. Contextul nefavorabil acestui tip de autoturism are capacitatea să umbrească toate calităţile celei mai noi generaţii a celebrului model Z.
Desigur, preţul (46.190 de euro cu TVA inclusă), comparabil cu cel al unei garsoniere situate într-o zonă decentă a Capitalei, reprezintă, la rândul său, un serios dezavantaj, chiar dacă, raportat la performanţe şi dotări, este corect poziţionat. Pentru că, trebuie ştiut, roadsterul nipon concurează modele premium precum BMW Z4, Mercedes-Benz SLK şi Porsche Boxster.
Nissan a pregătit pentru 370Z un motor V6 pe benzină normal aspirat de 3.7 litri. Unitatea (Euro 5) de înaltă turaţie dezvoltă 328 de cai-putere (la 7.000 rpm) şi un cuplu maxim de 363 Nm (la 5.200 rpm).
Maşina poate atinge o viteză maximă de 250 km/h. Sprintul de la zero la 100 km/h durează numai 5,5 secunde (5,8 - în cazul versiunii echipate cu transmise automată). Consumul mediu oficial este de 11,2 l/100 km.
În comparaţie cu vechea generaţie (350Z), 370Z cântăreşte mai puţin, are un centru de greutate coborât, ampatament mai scurt şi ecartament mai lat. Noul Z măsoară 4,25 metri în lungime, 1,84 metri în lăţime şi 1,31 metri în înălţime.
În ciuda curei de slăbire (370Z Roadster este mai uşor cu 97 de kilograme decât 350Z Roadster), Z-ul a rămas o maşină cu greutate, cântărind peste 1,5 tone. Nissan 370Z Roadster este disponibil în România cu un singur nivel de echipare. Suplimentar se poate opta pentru pachetul Premium, care conţine jante din aliaj de 19 inchi şi un sistem de navigaţie integrat.
OFERTĂ
Decapotabile comercializate în România
Model - versiune de bază - preţ minim (euro cu TVA)
Mini Cabrio - 1.6-100 CP - 21.063 Mazda MX-5 - 1.8-126 CP - 18.390 Audi TT - 1.8-160 CP - 38.527 BMW Z4 - 2.5-204 CP - 35.759 Mercedes-Benz SLK - 1.8-184 CP - 38.080 Nissan 370Z - 3.7-328 CP - 46.190 Peugeot 308 CC - 1.6-120 CP - 22.688 VW Eos - 1.4-122 CP - 21.610