Studiul a fost realizat de „Reuters Institute for the Study of Journalism” de la Universitatea Oxford, România fiind inclusă în lista de piețe media din 36 țări din toată lumea. O problemă indicată de studiu este că deși în anul 2016 jurnaliștii au descoperit o serie de cazuri de corupție in sănătate, educație sau siguranța publică, spiritul de colegialitate și de unitate este absent în jurnalismul de la noi. De asemenea o altă problemă este încrederea în presă, o treime dintre romani neavând încredere in mass-media, în timp ce un sfert dintre români spun că presa nu este politizată. Ca surse de informare, 39% dintre romani au încredere in presă, in timp ce 46% dintre aceștia au încredere in sursele pe care le utilizează pentru a se informa.

La nivel mondial, încrederea în presa de la noi este înaintea unor tari precum Statele Unite, Franța, Ungaria sau Grecia. Cea mai mare încredere in presa este in Finlanda, unde 62% din populație acorda credit mass-mediei. 29% din cei incluși în studiu, la nivel global, spun că evită destul de des știrile, printre motive fiind efectul negativ pe care îl oferă aceste știri și lipsa de încredere în realitatea pe care o indică acestea.

În România, principala sursă de informare este internetul, unde 88% dintre romani se informează de pe Internet, inclusiv de pe rețelele de socializare. Accesarea internetului în România se face masiv cu ajutorul calculatoarelor, cu o pondere de 72%, în timp ce 56% este procentul de utilizare a telefoanelor inteligente, tabletele fiind pe ultimul loc, cu doar 17%. Totuși, TVul rămâne o sursa principală de informare, fiind utilizat pentru informare de peste 84% dintre români.

Cele mai utilizate surse de informare sunt ale Grupului Media Pro, cu postul Pro TV și site-ul online Stirileprotv.ro, fiind preferat de 66% dintre români. In top 5 cele mai populare posturi TV au intrat Antena 1 (#2 – 43%), Realitatea TV (#3 – 41%), Antena 3 (#4 – 39%) si Digi24 (#5 – 39%). Mai mult, 65% dintre români utilizează Social Media ca sursă principală de informare, pe primul loc fiind Facebook. După online și TV, o pondere semnificativă de 43% are radioul, în timp ce presa scrisă pe print este pe ultimul loc, cu doar 22%.