Proiectele Renault se fac deja in Romania

Proiectele Renault se fac deja in Romania

In 2009, centrul se va muta intr-un sediu nou.

Centrul de proiectare si dezvoltare Renault Tehnologie Roumanie (RTR) din Romania functioneaza intr-o locatie provizorie deocamdata, ne-au dezvaluit oficialii Dacia. Aceasta locatie se gaseste in zona Pipera de langa Bucuresti si are o suprafata de 14.000 de metri patrati. In cadrul centrului lucreaza deja cateva sute de ingineri, o parte transferati de pe platforma Dacia, iar o alta provenita in urma unor runde de recrutari realizate de grupul francez in tara noastra. Din echipa fac parte si ingineri francezi veniti de la Technocentre, de langa Paris, cel mai mare centru de proiectare si dezvoltare al grupului, cu scopul de a pregati profesionistii romani. „RTR este, dupa opinia mea, cea mai interesanta investitie realizata in Romania dupa 1989, pentru ca acesta va fi un centru regional. Nu va concepe automobile doar pentru nevoile de fabricatie pentru uzina de la Bucuresti, ci va concepe automobile pentru fabricile din grupul Renault din Romania, Slovenia, de la Moscova, din Columbia, Maroc si Iran. Va fi singurul centru de inginerie integrat din grupul Reanult”, ne-a declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.

Acesta a explicat ca Technocentre va ramane cel mai mare centru de proiectare al grupului, dar ca nu are toate facilitatile, precum cele de conceptie si de testare, in acelasi loc.

Constructia incepe in martie

Ne puteți urmări și pe Google News

Centrul provizoriu are rolul de a forma echipele de ingineri care vor lucra in viitorul RTR. „Avem un spatiu inchiriat aici, in Bucuresti (...). Concomitent asteptam luna martie ca sa incepem lucrarile de santier la noul centru al carui sediu va fi in partea de vest a Bucurestiului, spre Pitesti. Activitatea din Bucuresti este temporara, pana in anul 2009”, a adaugat Stroe.

In final, RTR se va intinde pe o suprafata de peste 500 de hectare si va reprezenta o investitie de cateva sute de milioane de euro. „Sunt o serie intreaga de operatiuni in derulare, avem si sprijinul guvernului si al altor autoritati ca sa putem asigura toate conditiile oamenilor care vor lucra la RTR”, spune vicepresedintele Dacia.

Program amplu al Renault

Acum sunt angrenati in proiect cateva sute de oameni, dar la sfarsit vor fi peste 2.000, spun oficialii companiei. Acestia vor fi recrutati de catre departamentul de resurse umane, dar vor fi lansate si programe in universitatile tehnice din Romania.

„Chiar acum suntem intr-un turneu de prezentare, de clarificare a obiectivelor noastre in aceste centre universitare. Ne bazam foarte mult pe tineri. Recrutam si studenti din anul cinci sau patru, pe care ii aducem la noi. In felul acesta tinerii nu vor mai fi tentati sa plece peste hotare”, spera Stroe. Totodata, aparitia RTR va fi si o oportunitate foarte buna pentru dezvoltarea industriei pe orizontala.  

Gigantul francez doreste ca, in urmatorii ani, sa proiecteze si sa industrializeze nu mai putin de 26 de modele noi de autovehicule, dintre care 13 vor inlocui modele deja existente, iar restul vor fi complet noi. Pentru a indeplini acest program, centrele de proiectare deja existente nu ar fi facut fata, asa ca s-a luat decizia sa se construiasca alte trei locatii, in Romania, Brazilia si Coreea de Sud.