Romanii cumpara mai multe produse IT&C decat ungurii sau cehii, insa valoarea totala a vanzarilor se plaseaza inca sub nivelurile inregistrate in aceste tari din regiune, conform datelor furnizate de lantul de electronice si electrocasnice Flamingo International.
„Desi, in Romania, datorita numarului mare al populatiei, volumul de vanzari pe segmentul de IT&C este putin mai mare decat cel inregistrat in Ungaria sau Cehia, sunt inca diferente semnificative in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, principala cauza fiind sensibilitatea mai ridicata la pret a consumatorilor din Romania comparativ cu pietele din Europa Centrala si de Est. Acest lucru genereaza volume mai mari de vanzari pe segmentul economic”, a spus presedintele grupului Flamingo, Jiri Rizek.
In prezent, pietele din Europa Centrala si de Est, in special cele din Ungaria si Cehia, au un avans de 40%-50% fata de Romania, inregistrand o valoare de aproximativ 1,4 miliarde de euro.
Consumatorii din Ungaria si Cehia sunt mult mai sensibili la aspecte, precum serviciile postachizitie - instalare si serviciile asigurate in perioada de garantie - care influenteaza intr-o mai mare masura decizia de cumparare, se arata in comunicat.
O alta diferenta semnalata intre piata romaneasca si cele din Ungaria si Cehia consta in cota diferita pe care o detine fiecare segment, unde cel de IT&C contribuie, in cazul celor din urma, cu 40% la valoarea totala, in timp ce segmentele electrocasnicelor negre, respectiv albe, detin fiecare cate 30%.