Românii, batjocoriți de CFR cu voie de la UE. Ani și bani pierduți în așteptarea despăgubirilor

Românii, batjocoriți de CFR cu voie de la UE. Ani și bani pierduți în așteptarea despăgubirilor

Companiile feroviare ar putea plăti despăgubiri călătorilor, începând cu 3 decembrie 2019, atunci când trenurile vor întârzia mai mult de o oră. Asta dacă Ministerul Transporturilor nu va obține iar o derogare de la Regulamentul European 1371, prin care sunt reglementate drepturile călătorilor și obligațiile companiilor, așa cum a mai făcut-o de două ori până acum, prima dată în 2009, apoi în 2014.

Potrivit Regulamentului 1371, România ar mai putea cere încă o dată derogarea, caz în care companiile, libere să acționeze după bunul plac, își vor putea bate joc, până în 2024, de timpul și banii românilor.

U.E. anunța, în 3 decembrie 2009, că din acea zi „pasagerii feroviari vor avea noi drepturi”. Astfel, în cazul în care o întârziere de cel puțin 60 de minute poate fi prevăzută, călătorului trebuie să i se acorde imediat posibilitatea de a alege între:

• Restituirea integrală a banilor dați pe bilet, dar și asigurarea de urgență a transportului înapoi, dacă călătorul a plecat la drum din altă stație decât cea în care se află • Un alt tren care se îndreaptă către destinația sa sau un alt bilet pe care să-l folosească în altă zi

Ne puteți urmări și pe Google News

 

Hotel, masă și răcoritoare gratuite!

În cazul în care un tren întârzie și, în ciuda acestui lucru, pasagerul dorește să-și continue călătoria, companiile feroviare trebuie să îi restituie 25% din valoarea biletului, dacă s-a înregistrat o întârziere între 60 și 119 minute, și 50% din valoarea biletului, dacă a așteptat trenul 2 ore. Banii îi va primi în cel mult o lună de la data depunerii cererii de despăgubire.

În cazul unei întârzieri de cel puțin 60 de minute, pasagerilor trebuie să li se ofere mese gratuite și răcoritoare în funcție de cât timp așteaptă. Mai mult, compania feroviară trebuie să ofere cazare gratuită, dar și să asigure transportul între gară și hotel, în cazurile în care călătorii ajung să piardă o noapte sau mai multe, din cauza întârzierii.

O altă obligație a Regulamentului European 1371 prevede ca, în cazul în care un tren rămâne blocat pe calea ferată, companiile să le asigure pasagerilor transportul până la gară sau până la un alt punct de plecare, de unde pot ajunge la destinația lor.

 Peste 24 de ore cu trenul de la Arad la Mangalia

Amintim că, în vara acestui an, un tren CFR a făcut aproximativ 30 de ore pentru a ajunge din Arad în Mangalia. Practic, programul a sute de călători care se așteptau la un drum de 16 ore, așa cum anunțaseră reprezentanții CFR, a fost călcat în picioare. Pe lângă disconfortul provocat de un asemenea periplu, călătorii au acuzat CFR că nici măcar nu i-a atenționat că trenul va întârzia.

„Ne învârteam parcă în cerc. Viteza era de 20-30 km/oră. Ne-am pierdut răbdarea. Să le fie rușine celor de la CFR. Am făcut 800 de kilometri pentru a ocoli o porțiune de drum blocată, spun ei. Ce fel de asistență ne-au oferit? Am primit o sticlă de apă la 5 persoane și câte un corn. Au fost copii foarte mici în tren (bebeluși), care nu cred că au mâncat cornuri cu vanilie. Să nu mai spun de toalete care au fost înfundate”, a spus, la acea vreme, unul dintre călători, potrivit aradon.ro.