Românii, ajutaţi de UE să renunţe la fumat

VIDEO. O campanie europeană de sănătate publică antifumat, promovată de trei spoturi, se desfăşoară, pentru al doilea an consecutiv, şi în România.

Românii care vor să renunţe la fumat sau cei care au nevoie de argumente şi sfaturi pentru a nu ceda tentaţiei de a se apuca pot apela la ajutor specializat, venit din partea Uniunii Europene.

România face parte, pentru al doilea an consecutiv, din rândul ţărilor europene în care se desfăşoară, timp de o lună, campania de sănătate publică „Help - Pentru o viaţă fără tutun“, promovată de trei reclame. Sfaturi pentru renunţarea la fumat De luni, Pro TV, Prima TV, TVR, Discovery şi Kiss TV difuzează spoturile campaniei. De asemenea, în paralel se desfăşoară o campanie paneuropeană pe MTV şi EuroNews.

Spoturile au fost adaptate pentru România, fiind aceleaşi care au rulat şi în celelalte 26 de state ale Uniunii Europene. Fiecare spot abordează câte un aspect în ceea ce priveşte fumatul: lupta interioară de a renunţa la viciu, modul în care fumatul pasiv îi afectează pe nefumători şi influenţa anturajului.

Campania TV şi cea din presa scrisă sunt completate de componenta online. Bugetul total al campaniei este de 60 de milioane de euro, care acoperă perioada de patru ani de derulare a campaniei în cele 27 de state membre ale UE.

Reclamele trimit la site-ul www.help-eu.com, disponibil în 22 de limbi, unde există un modul de asistenţă prin e-mail. Site-ul mai pune la dispoziţia utilizatorilor ponturi şi argumente antifumat şi informaţii pentru conştientizarea pericolelor fumatului pasiv.

De la lansarea campaniei în România, în anul 2007, când ţara noastră a devenit stat membru al UE, pe site-ul campaniei s-au înscris zeci de mii de utilizatori. Proiect de anvergură Campania a fost lansată la 1 martie 2005 de comisarul european Markos Kyprianou, devenind una dintre cele mai mari campanii de sănătate publică organizate până acum. Ea a primit Premiul European de Excelenţă în 2007, la categoria „Sănătatea Consumatorului“.

În urma desfăşurării campaniei în cele 25 de state membre ale UE, la care s-au adăugat Bulgaria şi România în 2007, au fost îndeplinite mai multe obiective. Acestea sunt disponibile pe site şi au fost reactualizate ultima dată anul trecut, în mai.

Astfel, 172 de milioane de europeni îşi amintesc să fi văzut la televizor spoturi ale campaniei „Help“, 9 milioane de utilizatori de internet au primit informaţii prin intermediul siteului şi 300 de evenimente naţionale au avut loc în toată Europa, permiţând cetăţenilor să-şi măsoare nivelul de monoxid de carbon din corp cauzat de tutun.

Prima parte a campaniei TV în România a debutat la începutul anului trecut, iar în vară au avut loc, în Bucureşti, primele testări ale populaţiei privind nivelul de monoxid de carbon.