Caile Ferate Romane din Ungaria?

Caile Ferate Romane din Ungaria?

Compania CFR Marfa ar putea participa la privatizarea firmei similare de transport din Ungaria (ultima zi de depunere a ofertei este 23 iulie - n.r.), potrivit declaratiilor lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor.

„Am dat un mandat companiei pentru demararea procedurilor de participare la privatizarea firmei MAV din Ungaria, care ar fi un obiectiv de mare importanta”, spune Orban. Fondurile pentru posibila preluare pot veni din asocierea cu un consortiu bancar, dar nu va fi folosit bugetul statului.

Marfa si bani

„Daca vom reusi preluarea vom avea noi oportunitati pentru traficul de tranzit din vestul Europei spre Constanta”, ne-a spus Liviu Bobar, directorul CFR Marfa. MAV este sub nivelul CFR Marfa din punctul de vedere al materialului rulant, avand 9.000 de vagoane in circulatie, comparativ cu cele 50.000 ale CFR Marfa, la care se adauga 1.000 de locomotive, spune Bobar.

Ne puteți urmări și pe Google News

Companii din Germania, Austria, Rusia si Ucraina vor incerca sa preia MAV, care poate valora putin peste un miliard de euro, in conditiile in care companii mai mici precum cele din Serbia sau Macedonia nu depasesc un miliard ca valoare, spune Bobar. Orban a declarat in aprilie ca CFR Marfa va fi lansata la privatizare anul acesta, iar Bobar spune ca in minimum un an si jumatate CFR Marfa poate lansa oferta de privatizare.