România, plină de rable

Criza economică precum şi scumpirea creditului bancar au făcut ca vânzările de maşini second hand să înregistreze o creştere fără precedent.

În luna noiembrie, cei mai mulţi dintre  românii care au vrut să îşi cumpere o maşină, au optat pentru un autoturism rulat, şi nu pentru unul nou, aşa cum au arătat statisticile dealerilor auto, până acum.

75% din autoturismele cumpărate în noiembrie, au fost la mâna a doua

Statisticile arată că din numărul total de maşini achiziţionate în luna noiembrie, 75% dintre acestea au fost maşini rulate.

Astfel, în luna noiembrie, au fost cumpărate 54.802 autovehicule, dintre care 41.087 au fost maşini la mâna a doua, potrivit statisticilor prezentate pe site-ul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculări a Vehiculelor.

Anticipând situaţia, executivul a decis în ultima şedinţă de guvern, triplarea valorii taxei de poluare, pentru achiziţionarea unei maşini la mâna  a doua.

Măsura a intra în vigoare de ieri, o dată cu publicarea în Monitorul Oficial.

Pe de altă parte, invocând criza din industria auto, Guvernul a decis să  suspende timp de un an de zile taxa auto pentru maşinile noi.

Astfel, începând de ieri, sunt exceptate de la plata taxei auto toate maşinile conforme normelor Euro 5 şi Euro 6, precum şi vehiculele electrice şi hibride.

Administraţiile financiare au primit azi dimineaţă noul software-ul prin care este calculată taxa, precum şi Monitorul Oficial în care este publicată ordonanţa.

Administraţiile financiare vor recalcula taxa pe poluare auto din nou, pentru dosarele analizate ieri, după noua formulă, pentru că ordonanţa a intrat în vigoare la data publicării.

CE vede o "problemă tehnică" în suspendarea taxei

Comisia Europeană  a  atenţionat  Guvernul  că ordonanţa de suspendare a  taxei auto conţine  "o  problemă  tehnică",  în sensul că taxa ar trebui  ridicată şi pentru vehiculele uzate Euro 4 înregistrate în UE între 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009 şi aduse în România după acest interval.

Comisia Europeană a transmis oficial părţii române opinia sa în ceea ce priveşte decizia Guvernului de a introduce o  scutire de un an de la plata taxei de poluare. Opinia a fost formulată pe baza unui proiect de ordonanţă  care  prevede suspendarea taxei auto pentru  autovehiculele înregistrate în perioada 15 decembrie 2008-31 decembrie 2009, dacă acestea îndeplinesc  două criterii obiective,  respectiv corespund normelor  de poluare Euro 4 şi au motoare cu o capacitate  cilindrică de până  la  2000 cmc.   

"Comisia a considerat că diferenţierile la nivelul taxei sunt compatibile cu  legislaţia europeană atunci când au la bază criterii obiective şi că în condiţiile în care maşinile aduse în România în perioada respectivă, din alte state membre UE, beneficiază de acelaşi tratament, nu se consideră încălcat articolul 90 din Tratatul CE cu privire la principiul nediscriminării. Totuşi, în răspunsul acordat autorităţilor române, CE a subliniat şi existenţa unei <probleme tehnice>. Astfel, Comisia a arătat  că maşinile uzate înregistrate  oriunde în spaţiul UE în timpul perioadei stabilite (decembrie 2008-decembrie 2009) şi care îndeplinesc cele două criterii ar trebui să beneficieze de aceeaşi scutire când sunt aduse în România după expirarea perioadei pentru care a fost acordată scutirea",  au declarat azi surse oficiale, citate de Mediafax.

STIRE ACTUALIZATA LA 16:28