România, mereu în top. Cum am inventat „taxa pe prostie”. Ne-a costat 2,2 miliarde de euro

România, mereu în top. Cum am inventat „taxa pe prostie”. Ne-a costat 2,2 miliarde de euro sursa foto. EVZ

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a făcut o dezvăluire-bombă la Ungheni, după ce a inspectat șantierele a două loturi ale Autostrăzii Transilvania.

Acesta a menționat că din 2007 și până în prezent, România a înregistrat revendicări de 2,2 miliarde de euro, bani cu care s-ar fi putut construi kilometri de autostrăzi şi că nu greşeşte dacă susține că aceasta este o taxă pe prostie.

"România, din 2007 până astăzi, a înregistrat claim-uri, revendicări, de 2,2 miliarde de euro pe feroviar şi pe rutier! Ne putem imagina câţi kilometri de autostradă puteam realiza noi cu 2,2 miliarde de euro? Nu contest, în acest domeniu sunt revendicări, este firesc, în toată lumea e aşa, dar 2,2 miliarde de euro cred că nu greşesc când spun că asta e taxa pe prostie, ca să nu spun că e altceva. La dimensiunea asta au ajuns claim-urile în România în 12 ani", a spus Lucian Bode, în cadrul unei întâlniri cu constructorii unor loturi de autostradă şi cu furnizorii acestora.

În timpul discuției, constructorii au spus că revendicările reprezintă litigii comerciale care vizează despăgubiri ce au apărut din vina statului român, și nu a lor.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Aceste revendicări să se şi plătească, să se facă plata în timpul execuţiei lucrărilor. Cu aceşti bani nu ar trebui să mai ajungem să avem întârzieri la plata subcontractorilor, furnizorilor, şi să nu poţi să ţii ritmul lucrărilor", au concluzionat antreprenorii.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a mai declarat că îşi doreşte ca lotul 4 al Autostrăzii Transilvania, Câmpia Turzii - Cheţani, şi Lotul 3, Iernut - Cheţani, a căror lungime este de aproximativ 34 de kilometri, să fie finalizate în 2020.