România, în căutarea brandului turistic

Ministerul Turismului a lansat o campanie dedicată zilelor de 1-2 mai. Afişele inscripţionate cu "Romania, the land of choice", unul dintre versurile imnului care urmează să fie lansat la sfârşitul săptămânii la Mamaia, au împânzit staţiunea înainte de concertul de duminică seara, susţinut de Goran Bregovic.

Zilele viitoare, va avea loc o licitaţie internaţională în vederea alegerii firmei care va crea brandul turistic al României. Firmele înscrise trebuie să aibă în portofoliu cel puţin un proiect asemănător.

Proces anevoios

Procedura privind atribuirea contractului de achiziţie publică a brandului de turism al României a fost anulată, iar Ministerul Turismului a reluat procesul după validarea modificărilor operate de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

"Decizia a fost luată ca urmare a sesizării International Advertising Association (IAA), unul dintre consultanţii care au contribuit la redactarea caietului de sarcini. IAA a constatat, în urma cererilor de clarificare venite din partea agenţiilor interesate de licitaţie, că anumite prevederi din documentaţia de atribuire ar fi putut conduce la imposibilitatea încheierii contractului. Una dintre prevederi este cea referitoare la termenul de finalizare a proiectului, considerat prea scurt de agenţiile care şi-au manifestat intenţia de a participa la licitaţie, având în vedere metodologia necesară studiului", se arăta într-un comunicat al Ministerului Turismului, citat de Mediafax.

IAA este o asociaţie care cuprinde 106 companii- firme care fac publicitate pentru produsele/serviciile lor, medii şi agenţii de publicitate, având baze în 96 de ţări.

România, de la "Simply surprising" la "Fabulospirit"

Noua formulă înlocuieşte vechiul slogan, "România, mereu surprinzătoare". Campania realizată de Ogilvy&Mather în anul 2004, pentru 1,7 milioane de dolari, a fost anulată trei ani mai târziu, de Richard Batchelor, şeful echipei de consultanţi internaţionali din cadrul Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT) deoarece "nu comunică esenţa României pentru potenţialii vizitatori“.

O altă tentativă eşuată a fost campania Ministerului de Externe, "Fabulospirit", slogan care a costat aproximativ 110.000 de dolari. 

CREDEŢI CĂ "ROMANIA, THE LAND OF CHOICE" VA AVEA SUCCES?

Citiţi şi: EDITORIALUL EVZ: Voi aţi vizita România?

Travel Channel surprinde imaginea negativa a Romaniei

POSTELNICU: Cu mititeii înainte

România îşi caută brand în străinătate

Turismul de stat, vândut cu 10 milioane de lei

"Imnul turistic al României", 10.000 de euro

Gică Hagi, un brand de 2.000.000 de euro pe an

AFP, printre ţiganii României