La Brăila, pe şantierul Vard, urmează să se construiască primul feribot 100% electric. Construcţia este destinată unui operator norvegian.
Grupul norvegian Vard a câștigat un contract pentru construţia unui feribot pentru maşini şi pasageri pentru operatorul norvegian Boreal. Acesta va fi primul feribot 100% electric construit în România, pe şantierul Vard de la Brăila, susţine economica.net.
Şantierul Vard de la Brăila va începe construcţia unui feribot complet electric pentru un transportator din Norvegia, a anunţat compania.
Noul feribot de maşini şi pasageri va fi complet electric şi este special conceput pentru operaţiuni în fiordurile norvegiene. Feribotul, conceput de Multi Maritime, va avea o lungime de 74 de metri şi o capacitate totală de până la 60 de maşini, 199 pasageri şi echipaj.
„Aşteptăm cu nerăbdare să construim feribotul electric, în care să putem folosi expertiza noastră însemnată în tehnologia bateriilor pentru nave eficiente şi ecologice”, spune Roy Reite, CEO Vard.
Corpul navei va fi construit la şantierul Vard de la Brăila, iar livrarea feribotului este programată de la şantierul Vard Brevik în Norvegia în cel de-al treilea trimestru din 2019. Feribotul va începe operaţiunile în Norvegia din ianuarie 2020 şi va circula pe curta Kvanndal-Utne, de pe coasta de vest a Norvegiei, acolo unde Boreal a primit un contract pe nouă ani de la Guvernul norvegian.
Norvegienii de la Vard au nouă facilităţi de producţie, cinci în Norvegia, două în România, la Brăila și Tulcea, şi câte una în Brazilia şi Vietnam. Compania este unul dintre principalii constructori la nivel mondial de nave specializate şi are circa 9.000 de angajaţi.
Vard Brăila avea la sfârşitul lui 2016 aproape 1.400 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 171 milioane de lei şi o pierdere de 17 milioane de lei.
Cea mai mare comandă din ultimii 15 ani pentru şantierul din Brăila a fost anunţată în toamna lui 2016, atunci când compania a anunţat o comandă: opt nave dintr-un total de 18 pe care Vard urmează să le livreze. Cele opt nave sunt concepute pentru transportul de module preasamblate şi turbine de gaz pentru câmpurile petroliere din Kazakhstan şi vor fi operate de firma Topaz Energy and Marine şi de partenerii acesteia, companiile Kazmortransflot, Blue Water Shipping şi Tengizcherroil.