România, blocată! Sutele de camioane încărcate cu fructe și legume așteaptă să fie verificate

Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunțat luni că sute de camioane încărcate cu fructe și legume stau zeci de ore la descărcare, în așteptarea inspectorilor ANAF pentru a fi desigilate și verificate. Solicităm public Guvernului României să găsească o metodă mai eficientă de combatere a evaziunii fiscale”, au transmis reprezentanții Federației.

Federaţia Operatorilor Români de Transport: „Solicităm Guvernului să găsească o metodă mai eficientă de combatere a evaziunii fiscale; sute de camioane stau zeci de ore la descărcare” au transmis reprezentanții FORT. 

„Operaţiunea „Demeter” - un alt mare blocaj în transportul de marfă. Federaţia Operatorilor Români de Transport - F.O.R.T. solicită public Guvernului României să găsească o metodă mai eficientă de combatere a evaziunii fiscale în comerţul cu legume/fructe care să nu afecteze activitatea de transport mărfuri şi contractele cu beneficiarii ce nu se află în categoria celor cu risc ridicat. Sute de camioane, încărcate cu fructe şi legume, stau zeci de ore la descărcare, aşteptând apariţia reprezentanţilor ANAF pentru operaţiuni de desigilare şi verificare şi asta din simplul motiv că angajaţii A.N.A.F. nu fac faţă situaţiei”, au transmis, luni, reprezentanţii FORT, informează news.ro.

Conform surse citate,  transportatorii ce prestează servicii specifice „sunt puşi astfel în imposibilitatea de a onora contractele sau de a-şi putea programa activitatea în timp util, ţînând cont de faptul că este imposibil de estimat când camionul poate fi „eliberat” pentru o nouă cursă”.

„FORT consideră că metoda de control aleasă de A.N.A.F. nu este adaptată sub nicio formă contextului operaţional specific transportului de mărfuri perisabile şi conduce la pierderi atât la nivelul transportatorilor, cât pentru clienţii acestora. Din păcate, nici de această dată, Federaţia Operatorilor Români de Transport, nu a fost consultată în vederea găsirii unei metode de verificare care să nu conducă la astfel de blocaje cu toate că, în nenumărate rânduri şi de fiecare dată în luările de poziţie oficiale, şi-a arătat întreagă deschidere pentru colaborarea cu autorităţile de stat pentru lupta cu activitatea de comerţ ilicit”, au mai transmis reprezentanţii FORT.

Federaţia Transportatorilor solicită A.N.A.F. să reconsidere urgent modalitatea de acţiune aleasă pentru a evita pierderile suferite de operatorii de transport.

„Totodată F.O.R.T. reaminteşte autorităţilor de control faptul că în comerţul ilicit cu legume/fructe sunt implicate sute de autoturisme cu capacitatea < 3,5 to, nelicenţiate pentru activitatea de transport care tranzitează zilnic, nestingherite, graniţele României comercializand 100 % “la negru” produsele în pieţe fără a deţine acte de provenienţă sau de însoţire a acestora, iar un exemplu concret în acest sens este chiar piaţă “Pucheni” din zona Ferentari”, au mai transmis reprezentanţii transportatorilor.

Peste 80 de tone de legume şi fructe provenite din China, Polonia, Serbia, Ungaria, Spania şi Grecia au fost distruse în cadrul Operaţiunii "Demetra", a anunţat, duminică,  ANSVSA, care precizează că au fost verificate 430 de maşini şi trei depozite, fiind aplicate 31 de sancţiuni în valoare totală de 602.200 de lei.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) a transmis, sâmbătă, referindu-se la controalele vizând comerțul cu fructe şi legume de import, că susţine demersul, dar avertizează că sute de tiruri cu zeci de mii de tone de marfă perisabilă sunt blocate în întreaga ţară, fiind sigilate de inspectorii ANAF, care nu fac faţă volumului de muncă.

Liderul PSD, Liviu Dragnea, a transmis, miercuri, „un ultim avertisment” către Autoritatea Sanitar-Veterinară, Protecția Consumatorului, Antifraudă şi Vămi, spunând că în cazul în care aceste instituții nu sunt capabile să analizeze fiecare fruct sau legumă ce intră în țară, ar fi ma bine să plece acasă. Dragnea a  mai spus că în țară intră legume și fructe proaste calitativ, care nu sunt sănătoase și tot ceea ce este mai bun se păstrează pentru țările din vest.