Rezultat uimitor: miliarde de planete locuibile în Galaxia noastră - câți extratereștri?

harps

Câte planete ce pot ospita viața există în Univers? Dar în Galaxia noastră? Se pare că numărul acestora este mult mai mare decât se credea până în prezent. Doar în Galaxia noastră ar putea exista circa 10 miliarde de astfel de planete. Circa o sută dintre acestea sunt destul de aproape de noi.

Recent, au fost publicate rezultatele unui studiu efectuat de o echipă internațională de cercetători, condusă de către Xavier Bonfils, care au analizat datele ce proveneau de la spectograful HARP (High Accuracy Radial velocity Planet Searcher), instalat pe telescopul de 3.6 metri de la observatorul ESO din La Sila (Chile). Obiectivul acestui studiu a fost căutarea de exoplanete (planete din afara Sisemului Solar) care orbitează în jurul stelelor de tip pitice roșii, care reprezintă circa 80% din numărul total de stele din galaxia noastră.Aceste stele sunt mai puțin strălucitoare și mai reci decât Soarele nostru, însă trăiesc mai îndelungat.Echipa de cercetători a observat cu ajutorul lui HARPS un număr de 102 stele pe o perioadă de circa 6 ani. Au descoperit un număr de 9 planete cu mase între 1 și 10 ori cea a Pământului; printre acestea și faimoasele planete în jurul stelelor Gliese 581 și Gliese 556 C, situate în zona locuibilă a stelelor.În urma studiului, cercetătorii au reușit să stabilească atât numărul de planete din Galaxia noastră cât și numărul celor din zona locuibilă; s-a ajuns la concluzia că circa 41% dintre planete sunt în zona locuibilă (numărul ar putea varia între 21% și 95%).Planetele masive asemănătoare cu Jupiter sau Saturn, sunt mai rare. Mai puțin de 12% dintre stele au acest gen de planete în jurul lor.În zona din apropierea noastră, cu o raza de circa 30 de ani lumină, există aproximativ 100 de planete locuibile!Câte ar putea ospita viața este greu de știut! Studiile viitoare ar putea da informații legate de prezența unei eventuale atmosfere și compoziția acesteia – informații extrem de utile pentru stabilirea posibilității existenței vieții sub o formă asemănătoare celei de pe Pământ.Descoperirea acestor planete este extrem de importantă – nu doar pentru o cunoaștere mai detaliată a Galaxiei noastre, ci și pentru a putea fixa mai bine anumiți parametri care ne permit să facem ipoteze concrete asupra existenței extratereștrilor.O ecuație care permite un calcul al numărului de planete care ar putea găzdui civilizații mai avansate ca a noastră este faimoasa ecuaţie a lui Drake, care multiplică o serie de factori legaţi de: numărul de stele din Galaxie, numărul de planete pe care s-ar putea dezvolta viaţă inteligentă, care să aibă capacitatea şi dorinţa de a trimite mesaje în spaţiu si durata de viaţă a unei civilizaţii avansate. Nimeni la ora actuală nu cunoaşte cu precizie valorile numerice ale factorilor din ecuaţia lui Drake – există o serie de ipoteze, care dau un număr al posibilelor civilizaţii extraterestre dezvoltate în Galaxia noastră între câteva unitati şi zeci (sau chiar sute) de mii.Unii dintre aceşti factori, legaţi de formarea stelelor şi a planetelor, pe masură ce observaţiile astronomice devin mai precise, devin cunoscuţi din ce în ce mai bine. Este de exemplu cazul planetelor locuibile, precum cele descoperite de HARPS. Alţi factori la ora actuală sunt doar “ghiciţi” (numărul de civilizaţii extraterestre care sunt dezvoltate şi au dorinţa de a comunica, pentru care este considerată valoarea de una dintr-o sută). Un alt factor important, de exemplu, este durata unei civilizaţii extraterestre avansate – timpul în care este capabilă şi dornică să comunice. Cum bine ştim, o civilizaţie avansată (dacă a noastră se poate considera avansată) se poate autodistruge (razboaie, schimbări climatice), sau anumite cataclisme o pot distruge. La ora actuală, valoarea considerată este de 10,000 ani, însă există oameni de ştiinţă care susţin că durata de viaţă a unei civilizaţii extraterestre cu adevărat avansate ar putea fi mult mai mare, ceea ce ar duce la creşterea numărului de posibile civilizaţii extraterestre în Galaxie.Articol scris de Cătălina Oana Curceanu, prim cercetător în domeniul fizicii particulelor elementare şi al fizicii nucleare, Laboratori Nazionali di Frascati, Istituto Nazionale di Fisica Nucleare (Roma, Italia) şi colaborator al Scientia.ro.

Dragnea, anunt despre PENSII! Ce se intampla din 2020 cu TOTI pensionarii! Asta este situatia!

Pagina 1 din 2