REVOLTĂTOR: Ministrul Transporturilor și patronii români se plâng că nu mai pot transforma șoferii în SCLAVI

REVOLTĂTOR: Ministrul Transporturilor și patronii români se plâng că nu mai pot transforma șoferii în SCLAVI

Reglementări europene încearcă să pună un semn de egalitate între modul în care sunt tratați șoferii români și cei din alte state, impunând atât niveluri salariale minime, cât și obligația, pentru patronii români, de a asigura condiții umane de trai angajaților. niunile patronale din România duc însă o politică acerbă pentru a bloca demersurile europene.

Într-un comunicat de ultimă oră, Uniunea Transportatorilor Rutieri din România se plânge că șoferilor români nu li se va permite să se odihnească în spațiul impropriu din cabina de tir, ci în locuri special amenajate, unde se pot odihni cum se cuvine. EVZ a scris luna trecutăun material amplu in care arăta in ce fel sunt tratati soferii romani de catre patronii locali sau din alte state.

Din păcate, transportatorii au și sprijinul autorităților.

Iată ce scrie UNTRR în comunicat:

Ne puteți urmări și pe Google News

„Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România – UNTRR avertizează că lipsa acțiunilor coerente ale politicienilor din Bruxelles distruge Uniunea Europeană!   Cu cât Comisia Europeana este mai indolenta si cu cat Parlamentul este mai indiferent, vor ajunge regi fără regat! Marea Britanie a ales sa părăsească acest club gestionat dezordonat si cu indiferență. Foarte probabil vor urma alte țări care au moneda proprie: Cehia, Danemarca, etc.

În ultima perioadă, valorile fundamentale ale Uniunii Europene precum libera circulație a mărfurilor și a serviciilor sunt grav afectate de o escaladare periculoasă a protecționismului în mai multe State din Vestul Uniunii Europene: legile naționale impunând salarii minime transportatorilor precum MiLoG –Germania(01.01.2015) și Macron – Franța(01.07.2016), legile naționale adoptate de Franța și Belgia (2014) care interzic șoferilor profesioniști efectuarea odihnei săptămânale normale în vehicul sau regulile naționale privind cabotajul și transportul internațional în Danemarca și Finlanda (2013) – toate aceste măsuri protecționiste sunt îndreptate împotriva transportatorii rutieri din România și din Estul Europei atunci când operează transporturi rutiere internaționale în cadrul UE.  

UNTRR, alături de industria transporturilor rutiere din alte 10 State Membre ale Uniunii Europene, precum și miniștrii de transport din 11 State Membre UE printre care și Ministrul Transporturilor din România, au lansat numeroase semnale de alarmă Comisiei Europene, iar recent (în data de 14.06.2016), transportatorii rutieri și-au exprimat revolta cu privire la lipsa de acțiune a Comisiei Europene în fața escaladării neoprotecționismului în UE, protestând în fața Comisiei Europene la Bruxelles. Nici un reprezentant al Comisiei Europene nu a acceptat o întâlnire cu protestatarii industriei europene de transport rutier!”