Renault vrea să relanseze Lada

Banii şi tehnologia francezilor de la Renault vor asigura relansarea maşinii simbol a ruşilor, Lada, pe o piaţă dominată în principal de mărci străine.

„Renault-Nissan va acţiona mai degrabă pentru întătrirea mărcii Lada, decât pentru a folosi noul partener ca rampă de lansare pentru propriile produse”, a declarat analistul auto Paul Newton, citat de BBC News.

Renault a aplicat o filosofie similară de business şi în România, după preluarea Uzinelor Dacia de la Mioveni: a relansat maşina românească într-un model – Logan – adaptat cerinţelor actruale ale clienţilor. Pe 29 februarie, grupul Renault a semnat acordul pentru preluarea a 25% Â 1 din acţiunile producătorului rus de automobile AvtoVAZ, producătorul Lada, tranzacţia fiind estimată la 1 miliard de dolari (664 milioane de euro).

Două din trei maşini cumpărate în Rusia sunt realizate de puternici constructori străini, printre care Toyota, Nissan, Kia, Lexus sau Subaru. Vânzările la maţinile străine au crescut în 2007 cu 65%, comparativ cu anul anterior.

Mărcile locale deţin doar 32% din piaţă ţi caută parteneriate străine pentru a face faţă concurenţei. Severstal-Auto şi Gaz, ceilalţi doi lideri de pe piaţa rusească a constructorilor de maşini, s-au asociat cu Fiat, Izuzu, SsangYong şi Magna. Rusia, lider din 2009 Piaţa auto din Rusia a înregistrat anul trecut o creştere de 34%, depăşind cu mult China şi India, potrivit datelor furnizate de PricewaterhouseCoopers.

Analiştii se aşteaptă ca, până la finalul anului, Rusia să detroneze Germania şi să devină cea mai importantă piaţă auto din Europa. (Cristina Sbîrn)

(14:34)