Renault, Nissan şi Mitsubishi estimează că schema leader-follower va facilita reduceri de investiţii în modele de până la 40% pentru vehiculele integrate pe deplin în schemă. Se anticipează că aceste beneficii vor veni în plus faţă de sinergiile convenţionale care sunt deja asigurate astăzi.

În ceea ce priveşte eficienţa tehnologiei, membrii alianţei vor continua valorificarea activelor existente pentru a se asigura că fiecare companie membră continuă să ia parte la investiţiile în platforme, sisteme de propulsie şi tehnologii. Acest lucru şi-a dovedit eficienţa în dezvoltarea motorului şi a platformelor şi a permis lansarea cu succes a platformei CMF-B pentru Renault Clio şi Nissan Juke, precum şi a platformei kei pentru Nissan Dayz şi Mitsubishi eK Wagon. Platformele CMF-C/D şi CMF-EV vor urma în curând.

Noul model de business va permite Renault, Nissan şi Mitsubishi să îşi extindă la maxim expertiza şi competitivitatea pentru a consolida alianţa în ansamblu, într-un mediu auto global aflat în schimbare radicală, informează alianţa.

Renault şi Nissan urmează să anunţe săptămâna aceasta planuri de restructurare, ele fiind văzute ca un tratat de pace menit să rezolve tensiunile îndelungate, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

Alte surse au declarat săptămâna trecută că Nissan lucrează la un plan ce prevede reducerea afacerii sale din Europa, o împărţire mai eficientă a produselor şi investiţiilor cu partenerul Renault şi concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale.

Strategia, parte a planului de redresare pe trei ani, care va fi prezentat pe 28 mai, va include un nou mod de lucru cu partenerul de alianţă Renault, prin care cele două companii îşi vor împărţi zonele de responsabilitate, în fiecare zonă una devenind „lider” şi cealaltă „subordonat”, susţin sursele. Analiştii apreciază că Renault şi Nissan nu au reuşit să atingă întregul potenţial al alianţei lor şi din cauza tensiunilor privind zonele de control.

Planul este sprijinit de directorul operaţional al Nissan, Ashwani Gupta, şi de preşedintele Renault, Jean-Dominique Senard. Conform planului, Nissan va deveni „lider” în Europa pe segmentul SUV-urilor, şi va fi „subordonat” pe segmentul vehiculelor comerciale şi a maşinilor mici de oraş, unde va folosi versiune produse de Renault, precizează sursele.

De asemenea, fabrica Nissan din Sunderland, Marea Britanie, va rămâne cu două schimburi în loc de trei, dar va deveni un centru cheie pentru SUV-uri, cum ar fi modelele Qashqai şi Juke, dar aici ar putea fi produse şi SUV-uri Renault – Kadjar şi Captur, adaugă sursele.

Şi Renault lucrează la un plan de restructurare, care vizează realizarea unor economii în valoare de două miliarde de euro pe parcursul a trei ani, în ideea redresării situaţiei financiare, susţin alte surse.

De asemenea, Renault se pregăteşte să anunţe o restrângere drastică a gamei de vehicule şi va înceta să mai producă modele binecunoscute, dar care în prezent sunt în pierdere de teren, precum monovolumul Espace.

Renault a încheiat anul 2019 cu primele sale pierderi nete din ultimii 10 ani din cauza dificultăţilor întâmpinate de partenerul său japonez Nissan, dar şi a scăderii vânzărilor şi a marjei sale operaţionale. Pentru a reduce costurile, mai multe modele Renault, care se numără printre cele mai puţin rentabile, ar urma să fie victime ale procesului de raţionalizare, chiar dacă este vorba de modele simbolice.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.

Sursa: Agerpres

PAGINA ANTERIOARA