Regii „coverurilor“ vin la B’Estfest

Trupa franceză Nouvelle Vague aduce la Bucureşti un concept nou: piese punk, reorchestrate pe ritmuri de bossa nova.

Refrene celebre ale unor hituri, ca „Just Can’t Get Enough“ al celor de la Depeche Mode sau „Dancing With Myself“ al lui Billy Idol, ar putea să-i bucure pe unii spectatori prezenţi la B’Estfest, să-i surprindă sau să-i intrige pe alţii. Nouvelle Vague, una dintre trupele noului val de muzicieni francezi, care a găsit o nişă muzicală pentru a fi propulsată spre un succes rapid, îşi va prezenta la Bucureşti „oferta“: coveruri după melodii celebre punk şi new wave, pe ritmuri de bossa nova. EVZ: Cântaţi doar coveruri... Olivier Libaux: La început, Nouvelle Vague a fost un concept bazat pe o idee simplă: să facem coveruri după piese celebre punk/new wave, reorchestrate pe ritmuri de bossa nova. Pentru colegul meu de trupă, Marc, şi pentru mine a fost un experiment. Eram foarte entuziasmaţi de idee şi voiam ca piesele, făcute în maniera noastră, să sune cât mai bine. Înainte să lansăm primul album, ne gândeam că poate vor fi câţiva foşti fani ai curentului new wave cărora o să le placă, însă au fost mult mai mulţi oameni care au agreat acest stil, iar proiectul a avut succes foarte repede. Aţi cântat cu multe soliste. Şase din Franţa, una din Brazilia, una din SUA. Pe ce criterii le alegeţi? Când înregistram primul album, ne-am dat seama că cea mai potrivită alegere pentru vocile care să interpreteze aceste coveruri ai fi nişte fete în jur de 25 de ani. În primul rând, pentru că cei care interpretau varianta originală a pieselor erau bărbaţi, apoi, pentru că aceste fete abia se năşteau când punkul şi new wave-ul erau în vogă, aşa că nu ştiau piesele, deci le puteau cânta în maniera lor, fără să încerce să imite pe cineva. Aceste soliste au adus prospeţime pieselor, iar noi am continuat să le selectăm după acelaşi criteriu.

Sunteţi consideraţi un pion important al mişcării de „reînnoire a cântecului francez“...   Acum, în Franţa, sunt mii de muzicieni, compozitori, cântăreţi, cred că niciodată n-au fost atât de mulţi. Unii dintre ei sunt foarte buni, ca de exemplu Camille, care a cântat pe primul nostru album şi care a adus ceva nou muzicii din Franţa. Cred că Nouvelle Vague este formată din artişti care inovează, care schimbă, care aduc mereu ceva nou. Ce veţi cânta la Bucureşti? Ce aşteptaţi de la publicul român? Nu ştim foarte multe despre România, pentru că e prima dată când venim, dar am auzit multe lucruri bune despre ţara voastră. Sunt convins că va fi frumos. La Bucureşti vom cânta melodii cunoscute, dar şi câteva piese noi, de pe viitorul album, la care lucrăm chiar acum. Va fi o provocare pentru spectatorii români, care vor trebui să ghicească cine cânta acele cântece, în original. NOUVELLE VAGUE Pe 5 iulie, pe scena de la Romexpo Membri ai mişcării de revitalizare a „chansonului tradiţional“, foarte populari în Europa, muzicienii Nouvelle Vague şi-au ales numele gândind la noul val al cinematografiei franceze din anii ’60, precum şi la stilul „bossa nova“, semnificând „noul val“ sau „noul ritm“ în limba portugheză. Succesul le-a surâs atât pe scenă, cât şi în alte domenii. Printre altele, versiunile Nouvelle Vague ale pieselor „Too Drunk to Fuck“ şi „I Melt With You“ (Modern English) au fost incluse pe coloanele sonore ale filmelor „Grindhouse: Planet Terror“ (Roberto Rodriguez) şi „Mr. and Mrs. Smith“ (cu Brad Pitt şi Angelina Jolie). BILETE S-au suplimentat abonamentele

Biletele pentru B’Estfest pot fi achiziţionate din reţeaua magazinelor Diverta şi on-line, de pe www.myticket.ro. Biletele de o zi (4, 5 sau 6 iulie) costă 90 lei în pre-sale şi 110 lei la intrare, iar biletele pentru Aftershock (11 iulie) costă 75 lei în pre-sale şi 90 lei la intrare. Datorită numărului mare de cereri primite după epuizarea abonamentelor pentru toate cele trei zile de festival, numărul acestora a fost suplimentat cu încă o sută, puse deja în vânzare în magazinele Diverta şi on-line pe site-ul www.myticket.ro. Abonamentele (4, 5 şi 6 iulie) costă 240 de lei, fiind disponibile doar în pre-sale.