Revoluţia "broscuţelor". Se poate la volan şi fără permis auto! | VIDEO

Cei care rămân fără permis de conducere pot şofa în continuare "buburuze" încadrate în clasa mopedelor. Consumă 2,7 litri/100 km, au o singură pedală şi o manetă pentru înainte şi înapoi.

Portiera se deschide trăgând de o clapetă în sus. Încap eu şi încă o persoană, de preferat cineva mai uşurel. Lângă volan e o manetă cu două funcţii, înainte şi înapoi. La podea e o singură pedală, cea pentru acceleraţie. Porneşte broscuţa cu două locuri şi o ia cu viteză domoală. S-a rupt blestemul permisiul suspendat, a dispărut corvoada înghesuielii din tramvai sau autobuze. Chiar dacă "Furia" nu prinde mai mult de 45 km/h nu contează, nu te ninge, nu te plouă şi dacă pleci un pic mai devreme de acasă ajungi la fix unde îţi doreşti. Maşinile fără permis de conducere au început să aibă fani şi-n România. Se pot conduce de la 16 ani şi se înregistrează la primărie ca mopede.

În plus, poţi să o parchezi unde vrei, fără să fie ridicată pentru că nu e omologată ca fiind maşină în adevăratul sens al cuvântului. Mazăre Jr.: "Vreau maşină mare, ăstea-s jucării de copii" Bogdan Sava spune că le vinde "ca pâinea caldă" şi pe alea scumpe, dar şi pe cele mai ieftine, "pentru cei mai amărăşteni". Dă cam 20 pe lună.

"Am dat una cu 16.000 de euro. Două zile ne-am bucurat de ea. Interior din piele Alcantara", spune Bogdan, şeful Sava Motors, importatorul maşinuţelor Aixam.

Printre clienţi i-a avut pe Simona Senzual, rămasă fără permis din cauza silicoanelor care au forţat-o să se urce la volan având permisul supendat sau pe manelistul Ionuţ Cercel, care e încă prea mic să aibă parte de bucuriile pe roţi ale breslei din care face parte. Iar cel mai mare fan rămâne Florin Chilian, tras pe dreapta de poliţişti pentru aproximativ un an de zile. Au mai fost şi unii care au strâmbat din nas. Băiatul primarului Mazăre de la Constanţa s-a uitat într-un ochi la maşini şi s-a supărat: "Lasă-mă dom’ne, ăstea-s jucării de copii mici, nu maşini, nu conduc eu aşa ceva". INTERIORUL DE „BUBURUZĂ” Consumă 2,7 litri/100km Un Aixam consumă cam cât o drujbă muncită la o tăiere serioasă. "Dacă sunt două persoane cu o greutate normală în maşină, consumă cam 2,7 litri/100 km. Fluieră cu ei pe stradă. Iar vara chiar şi 2 poate consuma", explică şeful Sava Motors. Dacă e vorba de una nouă, specialistul în automobile fără permis spune că una duce cel puţin 200.000 de kilometri "fără să umbli la ea". "E ceea ce-am văzut eu cu ochii mei", îşi laudă marfa Sava. Made in France Întreţinerea, schimbul de ulei, de filtru şi o revizie tehnică, care se face o dată la 5.000 de kilometri costă în jur de 5 milioane. "Au mai fost care le-au luat la mişto, că-s maşini chinezeşti, căs nu ştiu cum. Nu-s dom`le, sunt asamablate în Franţa, doar acolo. Transmisia e Made in Canada, motoarele fabricate de italieni şi japonezi. Unele piese sunt făcute chiar şi în România: faruri şi geamurile", corectează Sava in formaţiile. Una SH costă de la 2.000 de euro în sus, "ce e sub preţul ăsta e Kinder cu surprize".

Cei mai mulţi dintre clienţi sunt cei care rămân fără permis şi "vor să-şi facă treaba cu ele". "Cineva s-a judecat din cauza suspendării permisului timp de un an. Lucra ca zugrav, avea nevoie neapărat de ceva să se mişte şi şi-a luat una de la noi. După vreun an, a câştigat procesul, dar surpriză, s-a dus acasă la nevastă-sa şi i-a zis: «Ai permis, ai Skoda, mergi cu ea sănătoasă, eu merg în continuare cu Broasca mea»", povesteşte Sava. Cum se înmatriculează Cei care nu vor să cumpere o broscuţă, o pot închiria. Costă 330 de euro pe lună. "Dar nu închiriem decât la cei care demonstrează că au permisul suspendat, nu la oricine şi se plăteşte o garanţie de 500 de euro", spune Sava. Caroseria e pe elemente de aluminiu şi îmbrăcată în plastic. Cei care vor "floricele, tot felul de gărgăriţe şi culori deosebite" Sava le face şi tuning. Paşii pentru înregistrarea maşinilor sunt simpli. Pentru cele cumpărate la SH, trebuie să mergeţi la Registrul Auto Român (RAR), apoi la Inspecţia Tehnică Periodică (ITP) şi să plătiţi o asigurare. Apoi se plăteşte o chitanţă de 94 de lei pentru număr, talon şi înmatriculare. Se completează o solicitare către Serviciul pentru Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor prin care se cere să fie trecută în rândul "mopedelor". "FURIA"

Pancu, regele şoselei cu 45 km/h În 2008, fotbalistul Daniel Pancu a fost prins băut la volan. În decembrie a fost condamnat la 10 luni de închisoare cu suspendare şi are dreptul să dea examen pentru permis de conducere abia după un an.

Ca să ajungă la antrenament, "Pancone" şi-a luat maşină care se conduce fără permis. "Ori îmi angajam şofer, ori îmi luam una din asta. Nu încurc pe nimeni în trafic, e mică şi mă pot ocoli. Mulţi îmi dau prioritate. E cam gălăgioasă, dar sunt mulţumit de ea", a spus Pancu. Colegii fac glume pe seama lui. Mijlocaşul Dan Alexa a spus că se fereşte de maşina lui, ca să nu dea peste ea şi să o boţească. Preşedintele Rapidului, Constantin Zota, a spus că va avea grijă ca la renegocierea contractului, Pancu să aibă şi de cauciucuri pentru maşina sa.