Online-ul românesc continuă să fie un câmp de bătălie electorală în care nu se ține cont de nicio regulă. Sute de postări cu conținut fake sunt vizualizate de milioane de români, zi de zi. Iar după victoria lui Călin Georgescu la alegerile prezidențiale, atacurile s-au înmulțit și au început să vină din ambele tabere, sporind și mai mult confuzia oamenilor.
SENS și Călin Georgescu
Un caz concret este cel al partidului SENS. Acesta a denunțat oficial, pe 28 noiembrie, la Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) o tentativă de influențare a votului și dezinformare.
Cu câteva zile înainte de alegerile parlamentare, o campanie de social media a asociat SENS cu Călin Georgescu, transmite G4Media.
Se pare că un grup de IT-iști de pe Reddit ar fi început să saboteze campania lui Georgescu, din cauza orientării sale pro-Kremlin, anti-NATO, UE și Occident. Acesta ar fi creat softuri prin care reportează postări care par concertate și se infiltrează în grupurile de susținere extremiste.
Pe mai multe pagini de TikTok, Facebook și pe Reddit au apărut postări sau comentarii în care era propagat mesajul că SENS votează Călin Georgescu în turul 2 al prezidențialelor. Doar că SENS este opus ideologic lui Călin Gerogescu.
Cazul PSDU
E posibil ca unii utilizatori anti-extremism și pro-Occident să se fi infiltrat în rândurile alegătorilor lui Georgescu și să-i convingă că POT înseamnă Partidul Oamenilor Transexuali, în timp ce SENS vine de la Suveranitate, Echilibru, Neutralitate și Spiritualitate, atingând astfel toate punctajele principale ale soților Georgescu din social media.
Un alt caz este cel al Partidul Social Democrat Unit (PSDU). Acesta s-a folosit în campanie de identitatea de nume și imagine a PSD, furând o parte din voturile social-democraților.
În mai multe postări, PSDU le promitea simpatiza shaworma în schimbul votului părinților lor
PSDU a obținut 1,81% din voturi la Senat și 1,95% la Camera Deputaților, insuficient pentru a trece pragul electoral de 5%.