Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, avertizează că preluarea portului de către primăria Constanţa prin Hotărâre de Guvern încalcă flagrant Constituţia, pune în pericol parteneriatele strategice cu SUA şi NATO iar cei 30.000 de angajaţi riscă să-şi piardă locurile de muncă.
Ramona Mănescu a explicat astăzi într-o conferinţă de presă la Constanţa că în acest moment în portul Constanţa sunt în derulare proiecte în valoare de 250 milioane de euro. „În tot acest timp, investiţiile din portul Constanţa au fost susţinute în principal de ministerul Transporturilor, din bani de la buget. Dacă se schimbă cota de participare şi ministerul Transporturilor nu mai are 60%, sigur că nici nu va mai contribui de la buget cu banii necesari pentru dezvoltaea portului Constanţa.Va trebui în schimb să participe Consiliul Local Municipal”, a precizat Ramona Mănescu. Din punctul ei de vedere primăria Constanţa nu are bani să susţină asemenea investiţii. „ Radu Mazăre îi minte pe constănţeni, nu înţeleg cum pot înghiţi asemenea minciuni. Nici gând să le scadă preţul la gigacalorie sau să mai primească pachete în plus. Orice minciună spusă de Radu Mazăre e luată de adevăr absolut.Primăria Constanţa are destule procente la port şi pentru cele 20% pe care le are de atâţia ani ani nu a contribuit cu nimic la dezvoltarea portului Constanţa şi nu a creat locuri de muncă pentru constănţeni”. Perspectiva „sinistră” ar fi că prin preluarea portului, administraţia locală „ar putea, fie să mărească taxele şi impozitele constănţenilor pentru a-şi putea îndeplini obligaţiile de acţionar pentru a putea investi în proiectele de dezvoltare ale portului, fie să pună portul pe butuci ,să-l distrugă şi cu ocazia asta cei 30 000 de angajaţi ai portului Constanţa, rând pe rând să-şi piardă locurile de muncă”. În plus, Consiliul Local Municipal Constanţa nu mai poate să angajeze credite. „CLM Constanţa a depăşit deja cu 25% gradul de îndatorare şi asta o ştie fiecare bancă. Nu-i mai dă nimeni credite domnului Mazăre”.
„Primăria Constanţa are deja 20% din acţiuni şi nu a făcut nimic pentru dezvoltarea portului”
Fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, a ţinut să precizeze că repartizarea a 20% din acţiunile portului la primăria Constanţa a fost făcută prin legea 216/2008 aşa că doar o lege trecută prin parlament poate să aprobe transferul altor acţiuni. „Prin Hotărâre de Guvern nu se poate, va fi contestată la Curtea Constituţională, de către PNL şi de orice parlamentar, pentru că încalcă legea, încalcă flagrant Constituţia”. Iar pentru că portul Constanţa este obiectiv strategic de interes naţional, pentru că face parte din proiecte de interes strategic la care România este parte şi la care s-a angajat, Ramona Mănescu este de părere că subiectul trebuie discutat în CSAT. „Deci nu putem lua o decizie de acest fel fără să fie discutată în CSAT. Pentru că o să ne trezim mai apoi cu partenerii noştri, în principal SUA, care sunt partener strategic inclusiv în portul Constanţa. Vor întreba, cum rămâne cu promisiunile şi angajamentele pe care voi le-aţi luat? Deci nu putem să punem în pericol nişte parteneriate strategice doar pentru că cineva are senzaţia că poate să beneficieze mai mult sau mai puţin de ce aduce din punct de vedere economic portul Constanţa. Destabilizăm bugetul Portul Constanţa este al doilea obiectiv economic ca importanţă care contribuie la PIB-ul României”. Liderul PNL Constanţa, Gheorghe Dragomir a vorbit la rândul lui despre „experimentul trist” al portului Brăila care „ a ajuns în administrarea Consiliului Local Municipal şi după ce a fost falimentat a fost readus la ministerul Transporturilor pentru a-l revigora”.El susţine că subiectul portului Constanţa „este un troc între Victor Ponta şi Radu Mazăre”, pentru ca premierul să obţină promisiunea susţinerii PSD Constanţa în campania pentru prezidenţiale.