Raluca Turcan, reacție după reclama Sephora: „O dovadă de ignoranță și lipsă de empatie”

Raluca Turcan. Sursa Foto: Twitter/X

Sephora România a publicat zilele trecute o reclamă jignitoare, asociată cu teribila închisoare Pitești. La câteva ore de la publicare, postarea a fost retrasă, însă reacțiile din spațiul public au continuat, iar Raluca Turcan a criticat ferm postarea.

Raluca Turcan, ministrul Culturii, a reacționat față de reclama Sephora

Sephora România a postat marți pe pagina de Instagram și Facebook o reclamă jignitoare asociată cu închisoarea Pitești.

În timpul perioadei comuniste, numeroși deținuți politici au fost torturați și omorâți în închisoarea Pitești.

Mai exact, pe pagina de Facebook a lanțului de cosmetice, a apărut o fotografie cu dungi alb și negru pe care scria: „Pitești, am auzit că îți plac dungile”.

Compania și-a cerut scuze pentru eroarea de comunicare

Miercuri, Sephora România a postat pe Instagram următorul mesaj:

„Ultima noastră postare legată de deschiderea noului magazin Sephora din Pitești a fost interpretată într-un mod greșit.

Din identitatea brandului Sephora fac parte dungile orizontale alb negru. Nu există nicio legătură între dungile Sephora și alte evenimente care s-au întâmplat în Pitești. Brandul Sephora nu are culoare politică și nu își găsește inspirație în evenimente istorice tragice din România sau din altă țară. Ne cerem scuze comunității pentru această eroare de comunicare”, s-a arătat în comunicatul emis de Sephora.

Reacția ministrului Culturii

Contactată de Adevărul, Raluca Turcan a oferit un punct de vedere în urma scandalului apărut:

„Probabil nu a fost cu intenție, ci doar o dovadă de ignoranță și lipsă de empatie. Fenomenul Pitești a fost unul dintre cele mai brutale experimente puse în practică de regimul comunist, în scopul „reeducării” deținuților politici și nu poate deveni vreodată motiv de glumă”, a spus Turcan.

Președinta Fundației Memorialul Închisoarea Pitești consideră că postarea este „o ofensă adusă victimelor Fenomenului Pitești”:

„Încercarea de a face din acest subiect o „glumiță" într-o campanie de marketing, este o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti, activității fundației noastre şi eforturilor care se fac pentru ca publicul să cunoască cu adevărat realitățile dictaturii comuniste în România”, a spus Maria Axinte.

În închisoarea Pitești a avut loc între anii 1949-1951 cel mai mare şi cel mai intensiv program de spălare a creierului prin tortură din întreg blocul comunist.