Campania electorală, mină de aur pentru televiziuni. Câți bani au „spart” partidele pentru favoriții lor

Campania electorală pentru alegerile euoparlamentare s-a terminat, iar eurodeputații au avut deja primele ședințe la Bruxelles. Anul acesta, spre deosebire de anii precedenți, s-a putut observa cu ochiul liber că lupta pentru locurile de la Bruxelles a fost mai crâncenă, iar investițiile în campania electorală a fost pe măsură.

Candidații au vrut să aibă vizibilitate maximă. Dar cât a costat acest lucru partidele politice?

Conform informațiilor obținute de paginademedia, „șase posturi TV au avut reclame electorale, emisiuni dedicate contracost și mitinguri transmise în direct, plătite de partide: B1 TV, Realitatea TV, Antena 3, România TV, Digi 24 și Național TV. Tarifele pe spot sau pe minutul de prezență au fost fixe și au fost declarate de posturile TV la CNA înaintea campaniilor electorale (au variat de la 500 de euro pe spot, în cazul Realitatea TV, la 2.000-3.000 de euro pe minut, în cazurile Antena 3 și România TV și chiar la 7.500 de euro pentru 10 minute la Digi 24)”.

Conform analizei efectuate de paginademedia, cei mai mulți bani au fost cheltuiți de PSD.

Cea mai mare parte a bugetului PSD s-a dus la Antena 3 (peste jumătate de milion de euro) și la România TV (peste 700.000 de euro). Către B1 TV s-au dus 220.000 de euro, iar la Digi 24, aproape 200.000. Realitatea TV a primit publicitate electorală de aproape 140.000 de euro.

PNL a investit în aproape toate posturile. Doar la Antena 3 nu a avut deloc publicitate electorală. A avut, în schimb, pe România TV (spre 600.000 de euro), dar și la B1 TV (220.000), Digi 24 (200.000), Realitatea TV și Național TV.

ALDE a ocolit Realitatea TV, B1 TV și Național TV. A alocat mai mult pe România TV (140.000 de euro) și ceva mai puțin pe Antena 3 (în jur de 50.000) și Digi 24 (40.000)

PMP. investit cei mai mulți bani către România TV (aproape 180.000). În jur de 70.000 de euro s-au dus la B1 TV și la Realitatea, în timp ce Digi 24 a făcut publicitate electorală pentru PMP de 40.000 de euro. Nimic la Antena 3 și la Național TV

Pro România a investit în publicitate electorală pe toate posturile din campanie. Cel mai mult la România TV (peste 250.000 de euro) și la Realitatea TV.

Alianța 2020 USR Plus a avut cel mai scăzute costuri Tot bugetul lor de pe TV a fost de 80.000 de euro, de peste 20 de ori mai puțin decât a cheltuit PSD. Aproape toată expunerea USR Plus a fost pe Realitatea TV.

Dacă tragem linie, putem observa că România TV a obținut cei mai mulți bani în această campanie electorală.