PROTECŢIA CONSUMATORULUI: Promoţii înşelătoare la materiale de construcţii

Un tânăr ploieştean susţine că a fost indus în eroare de reducerile promise de magazinul Praktiker. Acestea sunt de fapt simbolice.

Un ploieştean, care şi-a făcut cumpărăturile la magazinul Praktiker la începutul acestei luni, atras de campania de reduceri cuprinse între 10% şi 20% din bonul de casă, susţine că nu a beneficiat de promoţie decât într-un procent simbolic.

Oficialii magazinului afirmă însă că reducerile se aplicau doar la produsele care nu se aflau în alte promoţii. Cele care se încadrează în această categorie nu sunt însă decât mărunţişuri, afirmă ploieşteanul. Reducere de 83 de bani în loc de 20 de lei

Adrian Manole, de 31 de ani, acuză modul în care s-a desfăşurat o promoţie Praktiker în perioada 2-5 aprilie. „Am fost la magazinul Praktiker din Ploieşti pentru a cumpăra mai multe materiale de construcţie. Am fost încântat de promoţia lor, de acordarea a unor reduceri importante, de la 10% la 20% din valoarea bonului de casă. După ce am cumpărat mai multe produse, în valoare de 188,69 de lei, am răzuit un bon de reduceri pe care figura procentul de 10%. M-am bucurat că făceam o economie de aproape 20 de lei, dar când am ajuns la casierie am constatat că reducerea era de numai 83 de bani! Vânzătoarea a ridicat din umeri, aşa că am rămas cu ţeapa”. Articolele nu se aflau în promoţie Conducerea companiei susţine că în regulamentul promoţiei se precizează că numai anumite articole fac obiectul reducerilor de preţ. „Din verificările noastre a rezultat faptul că singurele articole (n.r. cumpărate de Adrian Manole) care nu se află în altă promoţie sunt lamele de cutter şi mănuşile de bumbac. Restul articolelor se afla într-o altă promoţie şi nu pot primi acest discount. În reclama de pe site-ul nostru se explică clar că aceste procente de reduceri (10%, 15%, 20%) se aplică la coşul de cumpărături mai puţin la produsele care nu se afă în orice altă promoţie”, susţine Raul Kristo, Assistant Marketing Director Praktiker România S.R.L.

"În reclama de pe site-ul nostru se explică clar că aceste procente de reduceri (10%, 15%, 20%) se aplică la coşul de cumpărături, mai puţin la produsele care nu se află în orice altă promoţie." - Raul Kristo, Assistant Marketing Director Praktiker

Riscă sancţiunea pentru publicitate înşelătoare

Conducerea OPC aşteaptă o sesizare pentru a demara verificările de rigoare. „Clientul trebuie să fie informat corect şi complet asupra oricăror promoţii. Dacă un comerciant nu afişează clar care sunt obiectele supuse unor reduceri, acesta riscă să fie sancţionat pentru publicitate înşelătoare. Dacă vom primi o sesizare în acest caz, vom face o acţiune de control”, a declarat Corneliu Buzu, directorul OPC Prahova.

În sprijinul cititorilor

În ziarul de miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor. Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.