Evenimentul Zilei > Social > Profesorii și elevii vor mai multe investiții în digitalizarea școlilor
Profesorii și elevii vor mai multe investiții în digitalizarea școlilor

Profesorii și elevii vor mai multe investiții în digitalizarea școlilor

Jumătate dintre elevii de la ţară îşi doresc ca profesorii să facă lecţiile mai atractive şi mai interactive, iar aproape un sfert vor să nu mai fie agresaţi la şcoală. La rândul lor, profesorii vor mai multe investiţii în digitalizare, modernizarea unităţilor de învăţământ vechi şi deschiderea unora noi.

Unul din cinci elevi din mediul rural dorește rechizite, alimente, dar și bani pentru transport. 40% dintre elevi își doresc să existe mai multe activități extrașcolare, cursuri cu ajutorul cărora ar putea învăța ceva interesant, dar și mai multe excursii. 38% dintre elevi ar vrea ca profesorii să fie mai apropiați de ei şi să comunice mai bine. 33% dintre elevi vor ca școala să fie modernizată, să aibă mobilier nou, căldură, aer condiționat, suficiente clase în care să se desfășoare orele.

În topul dorințelor elevilor de la sistemul de învățământ sunt activitățile extrașcolare, infrastructura adecvată, digitalizarea și un climat școlar sigur, fără bullying. Copiii își doresc de la părinți să fie ajutați la teme, să fie susținuți emoțional, dar și material.

Meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată

În ceea ce îi privește pe profesori, 32% vor să se schimbe programa școlară, 67% ar vrea să se aloce un procent mai mare din PIB pentru educație. În plus, profesorii își doresc să fie adoptată și implementată o strategie pe 5-10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația în România. De asemenea, 70% și-ar dori ca meseria de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată.

Sunt date ce reies dintr-un sondaj realizat de Fundaţia World Vision România, la care au participat o mie de respondenţi din mediul rural.

Publicat in categoriile: Social
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: