Marius Iacob a cerut căutarea dosarului "Miu" pentru a-l reanaliza, iar procurorul Liviu Sutiman argumentează de ce soluţia de neîncepere a urmăririi penale a fost una greşită.
În urma dezvăluirilor incendiare ale EVZ legate de cazul morţii violente a Georgicăi Miu, din 1991, autorităţile s-au autosesizat şi au decis să ia urma dosarului şi să-l reanalizeze, chiar dacă fapta s-a prescris după 15 ani.
Marius Iacob, prim-adjunct al Procurorului General al României, devenit celebru după implicarea în anchetarea dispariţiei avocatei Elodia Ghinescu, vrea acum să vadă dacă acuzaţiile rudelor victimei la adresa familiei Lucescu (n.r. - anume că Răzvan ar fi condus maşina, şi nu soţia Ana Maria, că ar fi fost băut şi că n-avea permis, precum şi bănuiala că tatăl Mircea a "îngropat" dosarul) sunt reale şi cum se poate îndrepta posibila muşamalizare.
"Am dispus căutarea acestui dosar"
"Am dispus căutarea acestui dosar în urma sesizărilor mass-mediei. Urmează să vedem, după ce vom da de urma lui, ce dovezi găsim şi, în consecinţă, ce se mai poate face", a explicat Marius Iacob, pentru EVZ.
Reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie al Judeţului (IPJ) Ilfov, cel care a preluat toate dosarele penale întocmite pe raza fostului Sector Agricol Ilfov înainte de înfiinţarea acestui judeţ, au confirmat că exemplarul care se afla la această instituţie a fost "topit".
Surse oficiale ne-au asigurat însă că alte exemplare ale dosarului ajunse la alte instituţii figurează încă în anumite registre! Nu toate "urmele" au fost distruse!
Deşi s-a vehiculat că "dosarul Lucescu" nu ar mai fi de găsit, procurorul Liviu Sutiman, din cadrul Parchetului General, cel care instrumentează "Dosarul Revoluţiei", a dat speranţe familiei Miu că dovezile din dosar mai pot fi scoase la iveală. "Eu am găsit dovezi de la începutul anilor ’90 în arhive, pentru diferite cazuri. Mi-e greu să cred că nu se mai pot găsi documentele de la un accident rutier, mai ales că s-a soldat cu moartea unei victime".
În plus, Sutiman susţine că dosarul în cazul morţii Georgicăi Miu nu se putea încheia cu decizia de neîncepere a urmării penale ("NUP"). "Dacă victima a murit, nici nu se punea problema neînceperii urmăririi penale. Cel mult se putea dispune scoaterea de sub urmărire penală, dar asta după ce era începută urmărirea penală", a subliniat Sutiman, cel care a instrumentat ani la rând astfel de cauze.
Paşii anchetei
EVZ vă prezintă drumul dosarului. Primii care au lucrat la el au fost cei de la Poliţia Rutieră. "Pe atunci, nu exista judeţul Ilfov, iar competenţa era tot a Bucureştiului, pentru astfel de cazuri", a precizat unul dintre anchetatori.
Ion Ioniţă, cel care a dispus întâia oară neînceperea urmăririi penale, a precizat că primii care au făcut măsurătorile şi fotografiile de la faţa locului şi au luat declaraţii de la martori şi de la cei împlicaţi sunt cei de la Brigada de Poliţie Rutieră a Capitalei (BPR).
La dosarul morţii Georgicăi Miu au fost adăugate constatările medicilor şi, apoi, concluziile medico-legale. Dosarul a ajuns după o lună la Cercetări Penale. "Am audiat martori şi am dispus efectuarea expertizei tehnice", susţine Ioniţă. Argumentul acestuia pentru propunerea de neîncepere a urmării penale s-a bazat pe articolul 10, litera d din Codul de Procedură Penală, care spune că: "faptei îi lipseşte unul dintre elementele constitutive ale infracţiunii".
CALCULUL SPECIALIŞTILOR
Experţii cred că BMW-ul familiei Lucescu a avut peste 120km/h
Trei experţi au calculat, la cererea EVZ, viteza maşinii conduse de Răzvan sau de Ana Maria Lucescu în timpul impactului în urma căruia Georgica Miu a decedat. Doi dintre ei sunt de părere că automobilul ar fi avut o viteză de 120 de km/h, iar al treilea susţine că aceasta n-ar fi putut fi, sub nici o formă, mai mică de 118 km/h. Toţi au dorit să-şi păstreze anonimatul, deoarece n-au avut la îndemână toate datele din dosar şi n-au vrut să exprime păreri oficiale în lipsa informaţiilor complete.
În orice caz, este evident că şoferul n-a respectat legea, care spunea că trebuie să conducă până la evitarea oricărui pericol. "Viteza se calculează înmulţind 245 (cifra este o constantă), cu 0,6 (coeficient de aderenţă dintre pneu şi asfalt), înmulţit cu 9,8, acceleraţia gravitaţională, toate înmulţite cu distanţa de frânare, în cazul nostru - 68,20 m. Din rezultat se extrage radical şi astfel se obţine viteza. Având în vedere că asfaltul era uscat, am calculat o viteză care nu poate fi mai mică de 118 km/h", ne-a spus primul expert.
Un alt specialist a precizat că, luând în calcul marca maşinii -BMW -, precum şi faptul că aceasta a intrat pe contrasens şi a părăsit carosabilul, viteza nu putea fi mai mică de 120 de km/h.
De aceeaşi părere a fost şi cel de-al treilea expert, care a explicat că: "viteza ar fi putut fi şi de peste 120 de km/h, pentru că maşina nu s-a oprit la capătul urmelor de frânare. Am luat în calcul şi faptul că drumul era uscat. Bănuiesc că maşina a fost grav avariată, ceea ce înseamnă că viteza este foarte mare. Chiar şi distanţa de frânare, de peste 68 de metri este destul de mare. O întâlnim în cazuri grave". (Georgeta Ghidovăţ)
PORTRET
A lucrat la cazurile Erbaşu şi Vîntu
Numărul doi din Parchetul General a instrumentat, de-a lungul anilor, multe anchete cu "greutate". Cazul morţii omului de afaceri Mihail Erbaşu, care s-a sinucis în anul 2004, l-a propulsat în ochii opiniei publice. A urmat cel al afaceristului Florian Anghelescu, care s-a spânzurat în anul 2006. Apoi, în 2007, a urmat vestitul caz "Elodia". Şi Sorin Ovidiu Vîntu s-a numărat printre "clienţii" săi.
Cariera lui Marius Iacob:
- 1995-1997 – Parchetul Sectorului 6;
- 1997–2003 - Parchetul Capitalei;
- 2005-2006 – director general Administraţia Naţională a Penitenciarelor;
- 2006 – 2011 – şef Secţia Urmărire Penală şi Criminalistică Parchetul General;
- 2011- delegat prim-adjunct al procurorului general al României.
Citiţi şi:
- EXCLUSIV. Crima ascunsă a familiei Lucescu: o fată a murit, iar dosarul - îngropat! „Bă, te executăm cu Securitatea!” | FOTO&VIDEO
- EVZ vă dezvăluie cum a fost ÎNGROPAT "DOSARUL MIU". Blatul familiei Lucescu cu legea
- Răzvan Lucescu răspunde: "Şi soţia mea este o victimă a acelui accident, deoarece nu poate uita"
- Iorgulescu susţine că soţia lui Răzvan Lucescu era la volan când s-a produs accidentul
- „Cazul Miu”: „Efectiv, Gina a zburat din pantofi!”
- HORIA TABACU: Onoarea pierdută a familiei Lucescu