Probleme grave la TAROM. Deciziile radicale anunțate de ministrul Lucian Bode

Probleme grave la TAROM. Deciziile radicale anunțate de ministrul Lucian Bode

Guvernul PNL a început în forță mandatul sau cel puțin, asta încearcă să transmită. Miniștrii au cerut rapoarte după rapoarte în instituțiile subordonate și deja au raportat nereguli. Printre membrii executivului care a constatat probleme se numără Lucian Bode, de la Transporturi. 

La început de mandat, Lucian Bode a luat în vizor compania de aeriană de stat. Ministrul Transporturilor a dezvăluit miercuri, că în prezent, DNA, DIICOT și Corpul de Control al primului ministru fac verificări.

"În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, Poliţia, Parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo", a declarat Lucian Bode într-o conferință de presă.

Totodată, Bode subliniază o situație fără precedent:

Ne puteți urmări și pe Google News

"Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui memorandum. Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact", a atras atenţia ministrul.

TAROM, exemplu de incompetență

Managementul companiei de stat a fost dezastruos, potrivit noului ministru. TAROM a înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei în 2018, iar îmn 2019 "se pregătește" să depășească 180 de milioane de lei.

Mai mult, Bode a declarat că vor urma restructurări masive la TAROM, în condițiile în care la Serviciu Comercial sunt peste 200 de angajați care "nu fac nimic ca zborul să devină profitabil". În ceea ce privește serviciul tehnic, România are cele mai mari costuri de pe continent: "peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă".