Arhitectul Horațiu Buzatu îi atrage atenția primului ministru, printr-o scrisoare deschisă, asupra unei situații care face ca întreg Culoarul de circulație IV paneuropean, de aproape 3.500 de km, să fie neterminat și aproape nefuncțional, fiindcă trenurile tractate de locomotive electrice nu pot circula din vestul Europei până în sud pentru că la Craiova (sau la Calafat) trebuie schimbată locomotiva.
Motivul? 80 de km de cale ferată dintre Craiova și Calafat a rămas ne-electrificată din tot culoarul IV paneuropean. “Domnule Cioloș, nu vă felicit pentru că ați devenit prim-ministru. Consider că o astfel de demnitate nu este un câștig la loterie de care să vă bucurați împreună cu familia ci presupune multă, foarte multă muncă. Așa că voi înlocui felicitările cu urări de putere de muncă și mai ales cu urări de discernământ în alegerea colaboratorilor. Nu de alta, dar s-a văzut că nu prea aveți mână ! Apoi, pentru că am trecut de cuvenitele amabilități, vă transmit și o rugăminte, având ca sursă cele scrise în programul de guvernare trecut cu atât de mult succes prin Parlament.
Mai precis, în capitolul dedicat transporturilor, dvs. spuneți că este necesar să valorificăm poziția strategică a României pentru a deveni un nod logistic regional.După cum se vede, un astfel de obiectiv are toate calitățile: este corect, este fezabil, este potrivit, este necesar. Nu degeaba se vorbește despre acest subiect de vreo 10-15 ani. Din păcate, nenumărați miniștri ai transporturilor doar au vorbit despre asta fără să miște vreun deget în acest sens. Ce-i drept, mulți nici măcar nu au avut posibilitatea, pentru că au stat în minister doar câteva luni. Iată de ce, vă rog domnule prim-ministru, să aveți în vedere o situație din județul în care locuiesc și pe care – sunt convins – o puteți repara degrabă. Pe scurt, despre ce este vorba: Doljul este unul dintre județele țării prin care trece Culoarul de circulație IV paneuropean, care circulă de la Dresda / Nuremberg până la Thessaloniki, Istanbul și Constanța, având bifurcații la Arad către Constanța și la Sofia către Istanbul. Pentru direcția Arad – Sofia – Thessaloniki s-a avut în vedere și traversarea Dunării, motiv pentru care s-a construit aici (între Calafat și Vidin) și un pod cu finanțare europeană. Podul are infrastructură rutieră și feroviară electrificată. La aceste lucruri pe care nu mă îndoiesc că le cunoașteți, voi mai adăuga un lucru despre care sunt sigur că nu îl cunoașteți:porțiunea de cale ferată dintre Craiova și Calafat, este singura ne-electrificată din tot culoarul IV. Ciudat, nu ? Și totuși, această bagatelă de 80 de km face ca întreg culoarul de aproape 3.500 de km să fie neterminat și aproape nefuncțional, fiindcă trenurile tractate de locomotive electrice nu pot circula din vestul Europei până în sud pentru că la Craiova (sau la Calafat) trebuie schimbată locomotiva. Prin urmare, vă rog domnule prim-ministru să porniți cele necesare astfel încât investiția pentru electrificarea căii ferate Craiova-Calafat să poată fi începută cu maximă urgență. Vă vor mulțumi nu doar transportatorii feroviari europeni, ci și unele companii din zonă care în acest fel vor putea face să circule mărfurile cu mai multă ușurință”, a transmis, cu speranțe, Horațiu Buzatu, fost deputat PNL.