Ce se întâmplă cu prețul la benzină și motorină? Românii se tem de ce este mai rău

Ce se întâmplă cu prețul la benzină și motorină? Românii se tem de ce este mai rău

Ca urmare a creșterii prețului petrolului, carburanții s-au scumpit accelerat în ultimele luni. Acum, șoferii lasă la pompă cu un leu mai mult ca în aprilie anul trecut, pentru un litru de benzină, care a trecut, din nou, de 5 lei și 50 de bani.

Scumpiri s-au înregistrat și la motorină. Dacă majorarea prețurilor la pompă va continua, vom suporta efectele și la raft.

Anul trecut, în luna aprilie, un litru de benzină costa 4,51 de bani, iar cel de motorină era 4,71 de bani. La un an distanță, la pompă se înregistrează o creștere de 22% în cazul benzinei și de 14,8% în cazul motorinei. Asta înseamnă că, în prezent, un șofer plătește pentru un litru de benzină 5,50 de bani, iar pentru un litru de motorină aproximativ 5,42 de bani.

În aceste condiții, unii șoferi se gândesc să renunțe la mașină, cu atât mai mult cu cât și vremea se încălzește. Și există și alternative. Bicliclete sau trotinete electrice. Și un poped electric poate reprezenta o soluție, mai ales în lunile de vară.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Sper ca în felul ăsta oamenii să se orienteze către alte mijloace de transport, inclusiv eu doresc să-mi iau o trotinetă, să scap de mașină, sincer, e durere”,  a relatat un șofer pentru Digi24.

„Creșterea prețului carburanților din România trebuie pusă în legătură cu avansul prețului petrolului de la nivel mondial care crește de la o lună la alta. Anul trecut pe vremea aceasta petrolul era undeva la 22 de dolari, acum este undeva la 65 de dolari”,  afirmat analistul economic, Adrian Negrescu .

Prețurile la pompă au început să crească din noiembrie

Potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a prețurilor la carburanți al Comisiei Europene, românii plătesc, în continuare al doilea cel mai mic preț din Europa la benzină și motorină, după bulgari. Scumpiri ale carburanților au avut loc și în alte state din Uniunea Europeană, chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei.

O explicație o reprezintă întreruperile de producţie în condițiile în care mai multe rafinării din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanță sau întreruperi neprogramate.